L Lane skrev:
Så kan det vara, att det är olika. Frågan är om det gör nån skillnad. Försäkringsbolaget verkar ju behandlat frågan och nu hört av sig till TS. Hade köparen redan där gjort fel så hade de avvisat direkt. De var väldigt tydligt i materialet vi fick att man skulle kontakta FB och inte säljare. Antagligen för att inte få till en rörig orolig treparts cirkus. Finns ju exempel på sådana trådar här på Byggahus.
Jag tolkar det som att köparen anmält till FB som kommit fram till att det inte ersätts. Därmed har de upplyst säljaren att det ev kan bli process. Men jag tror köparen gjort helt rätt rent formellt och att det är anmälan till FB som räknas som datum. Trots allt är det ju säljaren som tecknat försäkringen och låter företaget representera denne. Så anmält till FB bör vara samma som anmält till säljare.
Vi övertog ingen självrisk.
Jag kan inte se nåt om att försäkringsbolaget sagt något i detta fall. Sen kan jag rekommendera länken i inlägg #3...

S sunqan skrev:
Jag kan inte se nåt om att försäkringsbolaget sagt något i detta fall. Sen kan jag rekommendera länken i inlägg #3...
Sen tror jag du missade att ts eller ts försäkringsbolag måste anmäla skadan till den som sålde till ts!

jag läste om tråden och insåg att jag missförstått det med att försäkringsbolaget meddelat dem. Det som jag replikerade på var inläggen om huruvida 6 månader innebar att det gått för lång tid. TS skriver att de fått reda på det först nu. Men inte av vem, jag antog att de fått reda på det av FB eftersom det var de som ville ha in papper nu.
Men att köparen började renovera för 6 månader sen innebär inte heller att köparen upptäckte felet dag 1 på sin renovering (felet är väl fortfarande inte känt i tråden?).

Jag förstår att TS måste rikta krav vidare och det har ju flera sagt att TS ska göra. TS har ju dock precis fått kännedom om det möjliga felet så hen ska skyndsamt skicka info om att ett fel upptäckts vidare (vilket flera redan har sagt)

Vad är det för problem som uppkommit?
Många ggr enligt vad man hört så är folks krav på dolda fel helt enkelt chansningarnatt försöka få sin renovering betald av nån annan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.