1 399 läst ·
25 svar
1k läst
25 svar
Dolda fel eller inte, hur gör man.
Om du nu vill hålla på med hårklyverier så har jag aldrig påstått att "dolda fel" återfinns i någon lagtext. Dessutom så kan ett begrepp användas och vara ett vedertaget sätt att uttrycka sig på även om det inte återfinns i en lagtext.globaljuggler skrev:
Jag förstår inte din fråga, tyvärr.globaljuggler skrev:
Jag tror nog att de allra flesta kan förstå mitt första inläggs andemening. Huvudpoängen är kanske inte om det kallas för dolt fel, svårupptäckt fel, banan eller stövel, men om det är det viktiga för dig så kan du absolut klappa dig själv på axeln för att du så duktigt upptäckte en viss svaghet i min formulering.
Som sagt, så har jag aldrig påstått något om någon lagtexts innehåll (om jag har gjort det får du gärna påvisa det isåfall).globaljuggler skrev:
Dessutom kan du väl köra samma argumentation gentemot trådens första inlägg/rubrik om du så önskar, men det känns ju ganska meningslöst det med...
Det känns lite fånigt att fortsätta, men eftersom du vägrar erkänna att du har fel:L Laurentiusson skrev:
Om du nu inte syftar på lagtexten, vad var det du syftade på när du skrev att dolda fel inte gäller just
bostadsrätter? Svenska akademins ordlista? Familjeliv.se? Snälla berätta.
Det behövde jag inte eftersom sakfrågan redan var avgjord i inlägg #4. Sen kom du med ditt vilseledande påstående, som behöver korrigeras. Och nu står vi här, ett antal inlägg senare.L Laurentiusson skrev:
Du får gärna precisera vad som är fel eller vilseledande.globaljuggler skrev:
Det känns lite fånigt att fortsätta, men eftersom du vägrar erkänna att du har fel:
Om du nu inte syftar på lagtexten, vad var det du syftade på när du skrev att dolda fel inte gäller just
bostadsrätter? Svenska akademins ordlista? Familjeliv.se? Snälla berätta.
Det behövde jag inte eftersom sakfrågan redan var avgjord i inlägg #4. Sen kom du med ditt vilseledande påstående, som behöver korrigeras. Och nu står vi här, ett antal inlägg senare.
Jag menar mer som inlägg #2, och jag menar "dolt fel" (situationstecken, dvs det som i dagligt tal brukar benämnas som just dolt fel, dvs det sätt trådstartaren och andra i tråden har valt att uttrycka sig på).
Klicka här för att svara