Asfalt istället för grus... :D

har med GOTT resultat saltat min grusplan i nått år nu. har knappt hackat överhuvudtaget senaste åren. sjukt effektivt!

Jag använder också gatusalt med lyckat resultat på min grusade garageuppfart. Strör ut på de ställen där ogräset tittar upp.

En säck 25kg kostar 55 kr på Byggmax, och det går åt 1-2 säckar per säsong. Stör ut kanske en gång i månaden.

På min stenlagda gång fungerar ogräsättika från t.ex Biltema ypperligt. En dunk för en hundring räcker hur länge som helst.

Redigerat:
Kanske skulle kunna vara något även på en stenlagd uteplats...

• Gilla
sjöström
  • Laddar…
galento
Man får börja salta lite mer,bra tips mg765 på salt på Byggmax,säcken vi köpte med flingsalt på lastbil centralen kostade 122kr.

stefancrs skrev:
Kanske skulle kunna vara något även på en stenlagd uteplats...
Har du en uteplats med betongplattor får du tänka på att saltet fräter på betongen. Samma som med betongtrappor som man vintersaltar.

Skiffer på grus! :)

Det verkar inte som om den gamla fiffiga apparaten som man kopplar till trädgårdsslangen och elkabel längre finns på marknaden. Jag fick ändå tag på en begagnad till mitt nybygge. Betydligt billigare med hetvatten än med gasol. Mycket miljövänligt och effektivt speciellt till grusgångar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.