Hej!

På vår blivande tomt finns en gammal samfällighet i form av en brunn som vi skulle vilja bli av med då den hamnar mitt i infarten. Är det någon som vet hur man "blir av med" en samfällighet?
 
Hemmakatten
Kolla med lantmäteriet. Där får du information om vilka delägarna är och vad som krävs. Det är även lantmäteriet som beslutar om upplösning av samfälligheten/gemensamhetsanläggningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.