1 937 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
DLink DI-804HV
Sida 1 av 2
Är det nåt att ha?
http://www.inwarehouse.se/hemma/pro...4&portalId=3&node=139&category=NI
Om inte 4 portar skulle räcka i framtiden - är det lätt att bygga ut systemet med t.ex. ytterligare en router eller vad ska man göra? De flesta jag har sett (i acceptabelt prisläge) har bara 4 portar.
http://www.inwarehouse.se/hemma/pro...4&portalId=3&node=139&category=NI
Om inte 4 portar skulle räcka i framtiden - är det lätt att bygga ut systemet med t.ex. ytterligare en router eller vad ska man göra? De flesta jag har sett (i acceptabelt prisläge) har bara 4 portar.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Ja, jag med...tstorm skrev:
Min gamla DI-713P åkte fram och tillbaks 6 ggr till D-link för rep innan de bytte ut den tillslut.
Nu har jag en DI-714P+ och den har inte strulat en enda gång (...peppar-peppar), så de kanske har skärpt till sig nu...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
DI-604 räcker utmärkt. 804HV har egenskaper som du aldrig kommer att använda, tex hårdvaru-VPN med multitunnlar.TCM skrev:
Uttöka med en 8-portars switch när portarna tar slut.
OK - 604:an har klättrat upp på listan.
Det verkar vara en del problem med era routrar - är det kopplat till D-Link eller är det något som existerar bland andra routrar också?
Hur är det med andra märken i samma klass - Netgear, 3Com, Linksys?
Det verkar vara en del problem med era routrar - är det kopplat till D-Link eller är det något som existerar bland andra routrar också?
Hur är det med andra märken i samma klass - Netgear, 3Com, Linksys?
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Har bara erfarenhet av D-link, både bra och dåliga som sagt.TCM skrev:
Har kompisar som har problem med D-link, så jag personligen skulle kanske testa ett annat märke nästa gång.
604:an får inte så bra recensioner hos Pricerunner:
http://se.pricerunner.com/networking/broadband-gateways/186090/reviews
http://se.pricerunner.com/networking/broadband-gateways/186090/reviews
Har haft flera olika D-link routrar och även andra prylar från D-Link utan problem....
Arbetar med detta och har vid vissa speciella tillfälle (mindre kontor utspridda geografiskt) använt oss av diverse (hemma-)D-link routrar både med och utan tråd. Kan bara konstatera att det är mindre bra prylar, har gått över till 3com prylar i samma prisklass och än så länge inga bekymmer alls. Samma erfarenheter har jag här hemma!
Betydligt mer gedigen känsla att arbeta med 3coms prylar!
Betydligt mer gedigen känsla att arbeta med 3coms prylar!
Mitt tips är :
Skippa D-Link
Har haft 2 st 604 och båda har varit skit.
Hänger sig med följd av att man måste rycka nästladden för att få igång den igen. :-[
Skippa D-Link
Har haft 2 st 604 och båda har varit skit.
Hänger sig med följd av att man måste rycka nästladden för att få igång den igen. :-[
wertok skrev:Arbetar med detta och har vid vissa speciella tillfälle (mindre kontor utspridda geografiskt) använt oss av diverse (hemma-)D-link routrar både med och utan tråd. Kan bara konstatera att det är mindre bra prylar, har gått över till 3com prylar i samma prisklass och än så länge inga bekymmer alls. Samma erfarenheter har jag här hemma!
Betydligt mer gedigen känsla att arbeta med 3coms prylar!
Någon speciell 3com-router du skulle vilja rekommendera?