Du skall inte ha två routrar. OmDu vill kompletera så skall det vara en switch, ex 8-portars.
 
D-link har jag dåliga erfarenheter av. Det har alltid varit något som strulat, i synnerhet när det gäller routrar med trådlös access.
 
tstorm skrev:
D-link har jag dåliga erfarenheter av. Det har alltid varit något som strulat, i synnerhet när det gäller routrar med trådlös access.
Ja, jag med...
Min gamla DI-713P åkte fram och tillbaks 6 ggr till D-link för rep innan de bytte ut den tillslut.
Nu har jag en DI-714P+ och den har inte strulat en enda gång (...peppar-peppar), så de kanske har skärpt till sig nu...
 
Jag har/har haft både en DI-604 och DI-704. Generellt så tycker jag att de har fungerat bra, min 704 krånglade dock, men då fick jag en ny utan knussel.
Behöver du verkligen en 804?? 604 duger i de allra flesta fall alldeles utmärkt
 
TCM skrev:
Är det nåt att ha?

[länk]

Om inte 4 portar skulle räcka i framtiden - är det lätt att bygga ut systemet med t.ex. ytterligare en router eller vad ska man göra? De flesta jag har sett (i acceptabelt prisläge) har bara 4 portar.
DI-604 räcker utmärkt. 804HV har egenskaper som du aldrig kommer att använda, tex hårdvaru-VPN med multitunnlar.
Uttöka med en 8-portars switch när portarna tar slut.
 
OK - 604:an har klättrat upp på listan.

Det verkar vara en del problem med era routrar - är det kopplat till D-Link eller är det något som existerar bland andra routrar också?

Hur är det med andra märken i samma klass - Netgear, 3Com, Linksys?
 
TCM skrev:
OK - 604:an har klättrat upp på listan.

Det verkar vara en del problem med era routrar - är det kopplat till D-Link eller är det något som existerar bland andra routrar också?

Hur är det med andra märken i samma klass - Netgear, 3Com, Linksys?
Har bara erfarenhet av D-link, både bra och dåliga som sagt.
Har kompisar som har problem med D-link, så jag personligen skulle kanske testa ett annat märke nästa gång.
 
Har haft flera olika D-link routrar och även andra prylar från D-Link utan problem....

 
Har en 604 och den funkar på det stora hela rätt bra...
Strular ibland om jag kört mycket bittorrent el. liknande som har väldigt mycket saker öppet samtidigt annars inga större problem.

//Markus
 
Arbetar med detta och har vid vissa speciella tillfälle (mindre kontor utspridda geografiskt) använt oss av diverse (hemma-)D-link routrar både med och utan tråd. Kan bara konstatera att det är mindre bra prylar, har gått över till 3com prylar i samma prisklass och än så länge inga bekymmer alls. Samma erfarenheter har jag här hemma!
Betydligt mer gedigen känsla att arbeta med 3coms prylar!
 
Mitt tips är :
Skippa D-Link
Har haft 2 st 604 och båda har varit skit.
Hänger sig med följd av att man måste rycka nästladden för att få igång den igen. :-[
 
wertok skrev:
Arbetar med detta och har vid vissa speciella tillfälle (mindre kontor utspridda geografiskt) använt oss av diverse (hemma-)D-link routrar både med och utan tråd. Kan bara konstatera att det är mindre bra prylar, har gått över till 3com prylar i samma prisklass och än så länge inga bekymmer alls. Samma erfarenheter har jag här hemma!
Betydligt mer gedigen känsla att arbeta med 3coms prylar!

Någon speciell 3com-router du skulle vilja rekommendera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.