223 109 läst ·
1 634 svar
223k läst
1,6k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 273 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 273 inlägg
Inte i trädgården men ca 50 m utanför längs den lilla väg som leder till vårt hus såg jag ett djur vid vägkanten som jag aldrig sett förut.
Djuret hade brun päls, lite långhårig, inte så röd som rävens päls. Den var större och kraftigare än en räv, inte så slank i kroppen.
Jag körde bil och djuret lunkade upp i skogen. Som så ofta är när man ser något oväntat reagerade jag inte sekundsnabbt men när jag åkt förbi och tankarna samlade sig kom frågan; "vad i helsike har jag sett"?
Har ägnat tid med att försöka identifiera djuret och jag är säker på att det inte var en mårdhund. Jag bor i Sörmland och är lika säker på att det var en järv jag såg, en av de fem stora rovdjuren i vårt land.
Djuret hade brun päls, lite långhårig, inte så röd som rävens päls. Den var större och kraftigare än en räv, inte så slank i kroppen.
Jag körde bil och djuret lunkade upp i skogen. Som så ofta är när man ser något oväntat reagerade jag inte sekundsnabbt men när jag åkt förbi och tankarna samlade sig kom frågan; "vad i helsike har jag sett"?
Har ägnat tid med att försöka identifiera djuret och jag är säker på att det inte var en mårdhund. Jag bor i Sörmland och är lika säker på att det var en järv jag såg, en av de fem stora rovdjuren i vårt land.
Svärfar tror det, kolla SVTA Abies koreana skrev:Inte i trädgården men ca 50 m utanför längs den lilla väg som leder till vårt hus såg jag ett djur vid vägkanten som jag aldrig sett förut.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Vet inte någon annan växt, som per blomma kan dra till sig lika många bin och humlor, som bolltisteln. De håller precis på att slå ut, och snart kommer även buddlejan som jag frösått så kommer bli en fin mix av humlor och fjärilar inom nån vecka.
Undrar vad den oskrivna flygfä-regeln är - tre stycken på en blomma går bra men kommer en fjärde så drar en eller två.
Undrar vad den oskrivna flygfä-regeln är - tre stycken på en blomma går bra men kommer en fjärde så drar en eller två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefina bilder Maria !