K Kakelugnen566 skrev:
Skottade en gång i gården till hönsen så de kunde gå ut och få sig ett bad.. Och det var verkligen uppskattat! [bild]
[video]
De har inte varit ute sen snön kom den 2 januari
Samma här men våra har bad inomhus
Gott med lite färskt gräs!
Hönor går fritt i en skogsdunge med tallar och högt gräs, en del av ett naturligt utomhusområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
K
FreQa FreQa skrev:
Samma här men våra har bad inomhus
Gott med lite färskt gräs!
[bild]
Det är faktiskt så att jag har erbjudit dom sand men utan intresse 🤷‍♀️

K Kakelugnen566 skrev:
Det är faktiskt så att jag har erbjudit dom sand men utan intresse 🤷‍♀️
Ja de vill väl bort från den trista vardagen...

Förberedelse och tålamod är nyckeln till framgång 😄

• Gilla
Kakelugnen566 och 13 till
  • Laddar…
Oj, det var en rejäl bit han fick tag på.
Min lata huskatt kan också det där tricket men vi har bara små skogsmöss.

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
K
Spindel på en köksmatta med beige rutmönster.
Skapa konto

Är det ok med djur i hus också?
Nå, denna aningen sega spindeln dök upp på köksmattan idag 🕸️

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
K
T TommyC skrev:
Större husspindel gissar jag på. Vi har dessa inomhus ibland. Ganska imponerande storlek.
[länk]
Ja, såna brukar också springa här över golven på sensommaren
Men denna var/är inte lika kraftig och kroppen verkar vara mer brun än svart. Närbild. Vinterkostym?
Kollade med Lens, men blev inte klokare

Det
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, såna brukar också springa här över golven på sensommaren
Men denna var/är inte lika kraftig och kroppen verkar vara mer brun än svart. Närbild. Vinterkostym?
Kollade med Lens, men blev inte klokare
Det är en väldigt sliten hane av källarspindel, Meta menardi.

• Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
4774
S Smed242 skrev:
Det

Det är en väldigt sliten hane av källarspindel, Meta menardi.
Bara av ren nyfikenhet, hur ser du att den är sliten? Som barn var jag kroniskt äcklad av spindlar för att de inte kunde behålla sina ben. Något äldre förklarade mina föräldrar att det egentligen var min storasyster som äcklade mig då hon roade sig med att rycka av benen på ena sidan på spindlar så att de bara kunde gå runt. Älskar min syster men anser fortfarande att hon har psykopatiska drag 😂

4774 4774 skrev:
Bara av ren nyfikenhet, hur ser du att den är sliten? Som barn var jag kroniskt äcklad av spindlar för att de inte kunde behålla sina ben. Något äldre förklarade mina föräldrar att det egentligen var min storasyster som äcklade mig då hon roade sig med att rycka av benen på ena sidan på spindlar så att de bara kunde gå runt. Älskar min syster men anser fortfarande att hon har psykopatiska drag 😂
Den är mager (liten bakkropp) och ser inte ut att ha full kontroll på alla ben. Färgen är väldigt dassig, fräscha individer har klarare och tydligare mönster. Hanarna slutar att äta när de blir könsmogna, och lägger all sin energi på att leta upp honor tills de svälter ihjäl.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
4774
S Smed242 skrev:
Den är mager (liten bakkropp) och ser inte ut att ha full kontroll på alla ben. Färgen är väldigt dassig, fräscha individer har klarare och tydligare mönster. Hanarna slutar att äta när de blir könsmogna, och lägger all sin energi på att leta upp honor tills de svälter ihjäl.
Aha. Finns det något man kan göra för att hjälpa dessa herrar eller är det bara att låta tiden ha sin gång?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Aha. Finns det något man kan göra för att hjälpa dessa herrar eller är det bara att låta tiden ha sin gång?
Tja, koppleriverksamhet om man hittar en hona. Annars är det bäst att bara låta dem pila iväg, eller slänga ut dem till fåglarna. Livet är tuff…

4774
S Smed242 skrev:
Tja, koppleriverksamhet om man hittar en hona. Annars är det bäst att bara låta dem pila iväg, eller slänga ut dem till fåglarna. Livet är tuff…
Jag får väl skaffa en spindelbordell då 😂. Skämt åsido, jag har sett en spindel bli uppäten av en annan spindel men jag har i övrigt aldrig sett att spindlar bryr sig det minsta om andra spindlar.

4774 4774 skrev:
Jag får väl skaffa en spindelbordell då 😂. Skämt åsido, jag har sett en spindel bli uppäten av en annan spindel men jag har i övrigt aldrig sett att spindlar bryr sig det minsta om andra spindlar.
Låt mig presentera Lurviga Lola. Passar alla masochister som vill bli uppätna långsamt och med finess. Ej nöjd = pengarna tillbaka.

Närbild på en stor, lurvig spindel med långa ben, känd som "Lurviga Lola", på en ljus yta.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.