Något har förstört hela min lökrad och bitit av blasten. Det är gullök och rödlök. Blasten har legat kvar efter natten.. vad kan detta va?
Inga sniglar eller myror eller hundar iaf
 
  • Avbiten lökblast ligger på jord med synlig lök i bruten rad i en trädgårdsland.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jord i trädgård med avbiten lökblast och små växter, tecken på skadegörelse på grönsakerna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lökrad med avbitna blastspetsar på jorden i en trädgård, tecken på skadedjur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lökblast avbiten på en rad gullök och rödlök i jord, omgiven av små växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga spår efter klövar/fossingar? Rådjur äter det mesta.
 
M martinåsaka skrev:
Något har förstört hela min lökrad och bitit av blasten. Det är gullök och rödlök. Blasten har legat kvar efter natten.. vad kan detta va?
Inga sniglar eller myror eller hundar iaf
Kråkor har ertappats i grannens lökland och knipsat av blasten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.