Hej!
Ska skaffa platsbyggda garderober med skjutdörrar och funderar över vilken inredning man skall välja. Hade bestämt mig för ett vägghängt system på skenor men tycker utbudet är dåligt.
Finns det inga trådbackar för vägghängda system cc 600 som är djupare än 500 mm?
Detta är vad jag funnit:
Elfa rekomenderar att man skall sätta skjutdörrarna 660 mm från bakre väggen men trots det är deras trådbackar bara 430 mm djupa. Det innebär ju minst 150 mm outnyttjat djup precis bakom dörren. Visst man kan ju montera dörrarna närmare bakre väggen men då blir det ju svårt att få in galgade kläder samt att jag gärna skulle vilja ha breda och djupa backar så att så mycket som möjligt får plats.
Elfas golvstående ställning med trådbackar har 530 mm djupa backar men de finns bara 500 mm breda. Dessutom vill jag inte ha golvstående då det saknar den flexibiliteten jag är ute efter.
Ikea Boaxel (vägghängt skensystem, cc 600) har 400 mm djupa backar.
Ikea Jonaxel (golvmonterad ställning) har 500 mm djupa backar (dessutom endast 500 mm breda).
Lundbergs vägghängda skensystem med cc 600 har 530 breda backar som är 430 djupa.
Pelly är den tillverkare som har störst trådbackar för cc 600 med sina 500 mm djupa backar.
Har jag missat något?
Hur tänker tillverkarna? Är det verkligen meningen att man skall ha så mycket outnyttjad volym i sin garderob.