jo jag har gjort det.. säkert samma som min gammla jag hade..
Den var faktiskt välldigt djup.. Dock så mätte jag den inte... var mest glad över att jag fick bort den.. samtidigt undrade jag hur jag skulle fixa det enorma hålet som det nu hade blivit ner till källaren (bilade rakt igenom då brunnen var så djup)

..
Den var djupare änn en i plast..!
jag gissar runt 20-30 cm djup.... Men om du tar bort gallret o sätter ned tumstocken i botten så kan du ju lägga på 2-4 cm.. så har du ju måttet på ett ungefär..