Hej alla
Djungel för en nybörjare ska renovera ett kök i sommarhuset / Vinterhus vi kommer att vara där året runt men inte på där, vi ska byta vitvaror, och renovera det gamla kökets luckor och stommar:

Vitvaror så den klassiska frågan bästa pris vs kvalitet ? Vilken butiks kedja har normalt bästa pris?

Vad tycker ni om IKEAS produkter ? Pris värt eller skit

Induktionshäll (glas)keramik ?

well well

hoppas på lite tips från alla som gjort resan..

K

Ikea alla gånger är mitt svar, där kan du om något är fel alltid åka tillbaka och byta utan problem kvalitén är väl bra dom lämmnar väl en lång garanti på sina saker och tillgängligheten är ju oslagbar om man jämför med andra köksleverantörer enl min erfarenhet. När det gäller vitvaror om ni/du lagar mat mycket har småbarn köp en induktion spis snabb och energi snål.

Givetvis en induktionshäll! Fantastisk sak jag inte skulle vilja vara utan!

Vitvarorna från Ikea skulle jag nog inte köpt. Köp istället från tretti.se
Skulle även valt en induktionshäll, det brukar finnas rätt bra paket på tretti med ugn och häll och då blir det inte så blodig skillnad mellan det och glashällen. Stommar och luckor köper du på Ikea, golv skulle jag köpt på ett annat ställe.

tackar för alla tips
K

varför inte vitvaror på ikea?

Att köpa köket på Ikea har väl att göra med vad man "nöjer" sig med. Alltså om du vill att det skall vara funktionellt eller lite extra. Ja du kan åka tillbaka med saker till Ikea och byta. Men detta är för att det är du som kund som får ansvaret för att du har med dig rätt saker. Köp köket någon annanstans och du får garanterat rätt saker och slipper bry dig speciellt mycket om det.

T
Jonastostared skrev:
varför inte vitvaror på ikea?
För att det är undermåligt skit och inte ens billigt!

Köken är däremot bra.........

Paul-Staffanstorp
Jonastostared skrev:
Ikea alla gånger är mitt svar, där kan du om något är fel alltid åka tillbaka och byta utan problem kvalitén är väl bra dom lämmnar väl en lång garanti på sina saker och tillgängligheten är ju oslagbar om man jämför med andra köksleverantörer enl min erfarenhet. När det gäller vitvaror om ni/du lagar mat mycket har småbarn köp en induktion spis snabb och energi snål.
Undrar lite om du inte gör lite smygreklam för Ikea med dina påståenden... ;)

Visst kan man alltid åka och lämna eller byta saker på Ikea och det måste man med anser jag för det stämmer sällan och är inte alltid komplett heller... :rolleyes:

Hos andra köksleverantörer får du allt hemlevererat och det saknas väldigt väldigt sällan saker och skulle det behövas något mer eller bytas någonting så ombesörjer köksleverantören med så att man får fler eller nya saker hem till dörren utan eget engagemang.

Lång garanti... ja men på vaddå... den gäller på material och produktionsfel...
Tror du inte andra leverantörer av kök lämnar liknande garantier eller mer där till... :rolleyes:

Tillgängligheten oslagbar jämfört med andra...och hur tänker du här då ?
När Ikea bestämmer sig för att dra in en sak så drar de in den och kan aldrig skaffa fram den igen.
När jag köpte mitt gamla Ikeakök för 8år sedan så valde de 3mån senare att dra in den luckan och då var det stört omöjligt att få tag i mer saker och komplettera med några vitrinskåp i matsalen med liknande luckor som köket.
Hade det varit hos en annan köksleverantör så hade det säkerligen gått att skaffa fram eftersom de inte drar in på sortimentet i lika hög grad som Ikea och de kan lättare skaffa fram en ny lucka även av utgången modell genom sitt egna snickeri.

Vitvarorna på Ikea är av lågbudget och så är det bara... det vet alla som håller på med detta.

Med detta säger jag inte att Ikea är skit men man måste hålla sig till vad det är... ;)

Man får det man betalar för. Vi har inte IKEA:s kök utan valde HTH pga avsevärt större flexibilitet men har en hel massa andra grejer från IKEA som absolut motsvarar min förväntan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.