Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Såg att reservbladet kostade bara 59:90 till deras så kallade japansåg. Hela sågen 289 kr. Så jag slog till. Hemma pillade jag ihop ett skaft av en träbit med en smal skåra. (Hade provkört bandsågen på den). Bladet passade precis. Hålet i bladet är 10mm så jag gjorde en sprint av en bit från en 10mm långborr. Så långt OK. Provsågade med min nya "japansåg". Enda likheten med en japansåg förutom att den liknar en är att den sågar på drag. Den hugger och spåret blir inte särskilt tunt. Alltså långt ifrån vad en riktig japansåg är. Jo jag har en riktig som man precisionssågar mjukt och fint med. Den kostade förstås betydligt mer. Nu till det tråkiga. Jag kollade på kvittot och de har tagit 199 kr för det sopiga sågbladet istället för 59:90 som det stod på hyllan och på webben. Alltså måste jag tillbaka och klaga också. 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Jag var övertygad om att det var det här: https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/sagar/japansag-2000045428
Det var det enda jag såg pris på. Men du har nog rätt. Jag rekommenderar i alla fall inte deras sågar om det är en japansåg man vill ha. Den är riktigt dålig det lilla jag hunnit prova och det är inte pga mitt hemmagjorda skaft. Jag hade inte köpt bladet om jag visste att det kostade 199.
Det var det enda jag såg pris på. Men du har nog rätt. Jag rekommenderar i alla fall inte deras sågar om det är en japansåg man vill ha. Den är riktigt dålig det lilla jag hunnit prova och det är inte pga mitt hemmagjorda skaft. Jag hade inte köpt bladet om jag visste att det kostade 199.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Är det någon här som istället vill spendera pengarna på en bra såg gör Z-saw bra sågar och dom sälj bla på fine-tools.com, en ryoba likt bild kostar 300-400kr så det är liten skillnad mot dom "billiga" plastsågarna.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden