Se foto från hus annons på oretuscherae mörk vägg sovrum för mäklare jag varit i kontakt med avs sälja huset
Det har varit och kommer bli fler mörka regniga dagar om nya hus foton ev tas om ev annan ny mäklare säljer huset, Har sett att för viss mäklare så blir det murriga mörka bilder, dåligt retuscherade om.det ej är en solig dag eller norrläge. Hus medånga fönster en solig dag ser bra ut, avs fotona tagna generellt
Fråga;
Om man frågar på ett mycket vänlig psykologisktt sätt komrer mäklaren att backa ut och bli sur om jag visar exempel på de bilder jag fick tagna av toppen fotograf,smakfullt retuscherade övre plan ?
.Mini små nockfönster (ej standard storlek) pga
biyta ånoch nu utan sommarsolen blir över plan mycket mörkt. Har även sovrum i norrläge.
fråga
Mäklaten hinner ej träffa mig förrän nästa onsdag, och då kommer han säga vi får vänta ytterligare vecka på Fotograf på bra foton för sommaridyll en i sol är imperativ, en regnig mörk dag ger en optimala bilder. Fotografen tar obegränsat antal foton ang meningsfulla bilder
vilket jag inte fick med förra mäklaren, bara
1 foto per sovrum , där halva rumsytan saknadrs.
Mäklaren upplever jag som toppsäljare, men han är mycket bestämd och nästan sur, när jag sa vilken populär välkänd besiktningsfirma jag vill ha. Blev förvånad hur upprörd han blev ang att jag inte ville välja besiktningsfirma. Pga min anonymitet vill jag ej gå in i detalj här på sajten.
Ni uppgav ni vill säkra soliga lljusa ommarbilder ni tar i lång tid innan ni säljer.
Har ej tecknat avtal med mäklaren ännu en tänker säga om du inte kan hitta fel med min fotigrafs bilder tecknar jag ej avtal.
Min förra mäklare höll med om att de nya bilderna jag tog med annan ny fotograf Per blev mycket bättre, och tog bort då kravet jag skulle betala privat, bla saknades 2 olika bilder på husets 2 olika yttre fasader på husets sidor fasader, inkl altan där.
Vad tycker ni?
Vill ej vänta 6 dagar på träffa mäklaren och vill ej ta det på telefon pga vill göra det fa e to face när jag visar bilderna .
Löjlig? Ja, kanske..men det struntar jag i.
Insåg nu att pga i gen sagt hur viktig besiktnings protokoll var viktig i annonsen , så är köpare misstänksamma. Trodde de skulle betala för besiktningen ang bsiktnings klausul och mäklaren sa inget om detta alls, lusläser inte era inlägg här på sajtened hoda råd..
Foto nedan på sovrums vägg .taget v mäklarens fotograf.
Har pratat med fotograf Per och han kan hjälpa mig på nästa torsdag då vädret tycks bli "soligt pga högtryck då
Det har varit och kommer bli fler mörka regniga dagar om nya hus foton ev tas om ev annan ny mäklare säljer huset, Har sett att för viss mäklare så blir det murriga mörka bilder, dåligt retuscherade om.det ej är en solig dag eller norrläge. Hus medånga fönster en solig dag ser bra ut, avs fotona tagna generellt
Fråga;
Om man frågar på ett mycket vänlig psykologisktt sätt komrer mäklaren att backa ut och bli sur om jag visar exempel på de bilder jag fick tagna av toppen fotograf,smakfullt retuscherade övre plan ?
.Mini små nockfönster (ej standard storlek) pga
biyta ånoch nu utan sommarsolen blir över plan mycket mörkt. Har även sovrum i norrläge.
fråga
Mäklaten hinner ej träffa mig förrän nästa onsdag, och då kommer han säga vi får vänta ytterligare vecka på Fotograf på bra foton för sommaridyll en i sol är imperativ, en regnig mörk dag ger en optimala bilder. Fotografen tar obegränsat antal foton ang meningsfulla bilder
vilket jag inte fick med förra mäklaren, bara
1 foto per sovrum , där halva rumsytan saknadrs.
Mäklaren upplever jag som toppsäljare, men han är mycket bestämd och nästan sur, när jag sa vilken populär välkänd besiktningsfirma jag vill ha. Blev förvånad hur upprörd han blev ang att jag inte ville välja besiktningsfirma. Pga min anonymitet vill jag ej gå in i detalj här på sajten.
Ni uppgav ni vill säkra soliga lljusa ommarbilder ni tar i lång tid innan ni säljer.
Har ej tecknat avtal med mäklaren ännu en tänker säga om du inte kan hitta fel med min fotigrafs bilder tecknar jag ej avtal.
Min förra mäklare höll med om att de nya bilderna jag tog med annan ny fotograf Per blev mycket bättre, och tog bort då kravet jag skulle betala privat, bla saknades 2 olika bilder på husets 2 olika yttre fasader på husets sidor fasader, inkl altan där.
Vad tycker ni?
Vill ej vänta 6 dagar på träffa mäklaren och vill ej ta det på telefon pga vill göra det fa e to face när jag visar bilderna .
Löjlig? Ja, kanske..men det struntar jag i.
Insåg nu att pga i gen sagt hur viktig besiktnings protokoll var viktig i annonsen , så är köpare misstänksamma. Trodde de skulle betala för besiktningen ang bsiktnings klausul och mäklaren sa inget om detta alls, lusläser inte era inlägg här på sajtened hoda råd..
Foto nedan på sovrums vägg .taget v mäklarens fotograf.
Har pratat med fotograf Per och han kan hjälpa mig på nästa torsdag då vädret tycks bli "soligt pga högtryck då
Redigerat:
S Sthlm_ skrev:
Väggen är vit.S Sthlm_ skrev:
Dvs vit på väggen i annan del av fotot, fotot är mötkgrått.
Pga anonymitet vill jag ej visa hela annons fotot.
Mäklaren höll med om att min nya fotograf gjort bättre bilder.
Jag orkar inte gå in i detaljer om väder och biolder, men jag har ett enda råd. Sabba inte en försäljning till nu genom at vara orimlig. Skriv avtal med en mäklare och låt denne göra sitt jobb i fred. Alla andra alternativ kommer vara sämre.
Väggar måste givetvis vara rätt färg.
Vad ska folk tro om väggarna är delvis fel färg när de snabbt synar bilderna med ett förstoringsglas och jämför mot redovisade NCSvärden?!
Helt oacceptabelt.
Rätt ska va rätt!
Du får vänligen men bestämt på ett psykologiskt vis rycka mäklaren i örat, och fotografen, och retusheraren, och ljussättaren, och smhi som har fel väder.
Upp till kamp! 💪💪💪
Vad ska folk tro om väggarna är delvis fel färg när de snabbt synar bilderna med ett förstoringsglas och jämför mot redovisade NCSvärden?!
Helt oacceptabelt.
Rätt ska va rätt!
Du får vänligen men bestämt på ett psykologiskt vis rycka mäklaren i örat, och fotografen, och retusheraren, och ljussättaren, och smhi som har fel väder.
Upp till kamp! 💪💪💪
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg
Jag tycker följande:
Det verkar vara svårt, men du får lita på att du och den nya mäklaren har ett gemensamt intresse, nämligen att få ditt hus sålt! Du får inga pengar om inte huset blir sålt. Mäklaren får heller inga pengar om inte huset blir sålt.
Mäklaren kommer inte försöka sabotera försäljningen, även om du tror det.
En seriös husspekulant kommer att gå på visning och se huset personligen - även om bilderna är tagna en mulen dag, även om några innerväggar ser ut att ha en mörkare kulör på bilderna.
Jag upprepar: mäklaren kommer inte försöka sabotera försäljningen.
Det verkar vara svårt, men du får lita på att du och den nya mäklaren har ett gemensamt intresse, nämligen att få ditt hus sålt! Du får inga pengar om inte huset blir sålt. Mäklaren får heller inga pengar om inte huset blir sålt.
En seriös husspekulant kommer att gå på visning och se huset personligen - även om bilderna är tagna en mulen dag, även om några innerväggar ser ut att ha en mörkare kulör på bilderna.
HejSågspånPappspikEternit skrev:
Jag tycker följande:
Har aldrig sagt mäklaren kommer sabotera visningen som du skriver , tack för synpunkter.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg
Nej, det var inte det jag skrev. Jag skrev 'sabotera försäljningen'. Det är det du verkar tro att både den gamla och den nya mäklaren gör. Du pratat om dåliga avtalsvillkor, dålig hantering av spekulanter, dålig annonsering och nu är du orolig att det ska bli dåliga bilder också. Jag har uppfattat detta som att du är rädd för att mäklarna försöker sabotera försäljningen av ditt hus. Det kan givetvis vara en missuppfattning från min sida.A555 skrev:
Mäklaren har sagt det går bra visa solig bild på huset utifrån ifall det spöregnar el dyl.SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, det var inte det jag skrev. Jag skrev 'sabotera försäljningen'. Det är det du verkar tro att både den gamla och den nya mäklaren gör. Du pratat om dåliga avtalsvillkor, dålig hantering av spekulanter, dålig annonsering och nu är du orolig att det ska bli dåliga bilder också. Jag har uppfattat detta som att du är rädd för att mäklarna försöker sabotera försäljningen av ditt hus. Det kan givetvis vara en missuppfattning från min sida.
Har bara haft en mäklare hitills och uppgav mitt hus inte annonserades alls brevid de hus han visade brevid mig med visningstider han lade då åter in mitt hus bredvid min grannars hus när jag frågade varför på hans hemsida.
Hej
Ser en 25 årig tjej har många positiva omdömen, mer än dubbelt såånga som andra mäklare på orten , med bostadsadress på varje omdöme, så tror ej påhittade omdömen på hitta mäklare.se.
Man ser vad de sålt senaste 6 mån.
Varför erbjuder då ingen henne att sälja villa? Hon säljer bara många lägenheter till snitt värde 2.5 enl sajten.
Är det svårare mäkla villor eller vad?
Ser en 25 årig tjej har många positiva omdömen, mer än dubbelt såånga som andra mäklare på orten , med bostadsadress på varje omdöme, så tror ej påhittade omdömen på hitta mäklare.se.
Man ser vad de sålt senaste 6 mån.
Varför erbjuder då ingen henne att sälja villa? Hon säljer bara många lägenheter till snitt värde 2.5 enl sajten.
Är det svårare mäkla villor eller vad?
Kanske bara vill sälja lägenheter??? Att spekulera i något där man inte har någon som helst bakgrundsinformation är i min mening rätt meningslöst. Ställ då hellre frågan rakt upp och ner om det krävs mycket mer av en mäklare att sälja en villa än en lägenhet utan att blanda in en random mäklare och dess betyg på nätet...
Kanske bara ställt in sig på lägenheter, är mycket mindre jobb, då det annars kan vara strul med villor. Visningar - besiktningsprotokoll - dolda fel - kritska och jobbiga köpare - lån i bank - lagfartsavgifter - etc.
Lägenheter har ingen lagfartsavgift som fördyrar ett köp.
Sen det med omdöme kan jag inte säga något om. Kan vara lite si och så med uppgifter.
Lägenheter har ingen lagfartsavgift som fördyrar ett köp.
Sen det med omdöme kan jag inte säga något om. Kan vara lite si och så med uppgifter.
Varje bostadsadress skriver ett omdöme, tror ej hon vågar fejka omdömen under varje adress.D dwd skrev:Kanske bara vill sälja lägenheter??? Att spekulera i något där man inte har någon som helst bakgrundsinformation är i min mening rätt meningslöst. Ställ då hellre frågan rakt upp och ner om det krävs mycket mer av en mäklare att sälja en villa än en lägenhet utan att blanda in en random mäklare och dess betyg på nätet...
Varför skulle hon inte vilja sälja villor?
Hon har dubbelt, trippeln mer goda omdömen än de andra franchisetagaren, med bostadsadress för varje omdöme hon sålt
Det är lite olika objekt att sälja. På liknande sätt som att det är olika att vara lastbilssäljare kontra personbilssäljare, även om Bilbolaget både säljer Volvo-bilar och Volvo-lastbilar så hoppar inte personalen emellan.
Som jag förstått på de flesta mäklare så har de uppdelat på kontoret mellan vilka som säljer lägenheter respektive villor, ofta är det de lite äldre/mer erfarna som fokuserar på villorna.
Som jag förstått på de flesta mäklare så har de uppdelat på kontoret mellan vilka som säljer lägenheter respektive villor, ofta är det de lite äldre/mer erfarna som fokuserar på villorna.