Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
har krånglat till det och satt en bröstning runt kåken.
nu är det dags för stuprör och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det på bästa/snyggaste sättet.
plåten sticker ut ca 8-9cm från knutbrädan.
finns långa svep?
sätta en kloss?
sen undrar jag lite angående färgen... jag har hela tiden tänkt svart, eftersom tak+hängränna är svart..
men blir det bra mot gult hus med vita knutar? =)
tacksam för tips
nej en böj runt bröstningen är uteslutet. inte snyggt alls..
haft planer på att pressa ihop stupröret i bakkant så det blir mindre, men blivit avrådd pga frysrisken..
fler förslag? =)
haft planer på att pressa ihop stupröret i bakkant så det blir mindre, men blivit avrådd pga frysrisken..
fler förslag? =)
vad tror ni om att göra små klossar och fräsa kanten i nån snygg profil?
eller ser det dumt ut om stupröret sitter 1 dm från knutbrädan?
har ni inga bilder på egna snygga lösningar?
eller ser det dumt ut om stupröret sitter 1 dm från knutbrädan?
har ni inga bilder på egna snygga lösningar?
vita rör alltså =)
jag har köpt svarta svep, så resten vitt då kanske..
hmm hittar ju inga bra bilder på hur det skulle kunna se ut med den färgkombinationen...
jag har köpt svarta svep, så resten vitt då kanske..
hmm hittar ju inga bra bilder på hur det skulle kunna se ut med den färgkombinationen...
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
du kan använda långa stift , ( såna man använder till betongfasad ) och sätta på svep på . Finns längder upp till 200 mm , så det borde räcka ,
förborra med träborr 1 eller 2 mm mindre än vad stiftet är , sedan kitta lite runt och slå in den in fasaden.
Detta förutsätter ju naturligtvis att du har något bakom och inte bara panel att sätta den i .
Glöm inte att slå in den lite snett nerifrån så vattnet kan rinna av från stiftet och inte in mot hålet .
typ som bilden
förborra med träborr 1 eller 2 mm mindre än vad stiftet är , sedan kitta lite runt och slå in den in fasaden.
Detta förutsätter ju naturligtvis att du har något bakom och inte bara panel att sätta den i .
Glöm inte att slå in den lite snett nerifrån så vattnet kan rinna av från stiftet och inte in mot hålet .
typ som bilden
har spanat på dem, men som du säger krävs något bakom,, och jag har nog mest luft bakom knutbrädan tyvärr=(
Skruvvarianten kanske fungerar med trävägg också?
Ev. med någon modifiering...
http://www.wijo.se/Products/Downpipes/Nail_screw.aspx
Ev. med någon modifiering...
http://www.wijo.se/Products/Downpipes/Nail_screw.aspx
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Det finns ett annat alternativ .
Men det kostar en slant .
Låt en plåtslagare knäcka till 1- 1,5 mm galvad eller rostfri plåt som fästen till svepen . Måla i färgen du vill ( spray).
Har gjort det åt kunder ett par gånger och det blir ganska bra .
Men det kostar en slant .
Låt en plåtslagare knäcka till 1- 1,5 mm galvad eller rostfri plåt som fästen till svepen . Måla i färgen du vill ( spray).
Har gjort det åt kunder ett par gånger och det blir ganska bra .
ska förbi plåtslagarn i eftermidda... ska höra med dem =)pelle plåttak skrev:
