Min diskmaskin vill inte tömma vattnet,
Troligen är det något skit som sitter fast då omstart inte funkar.
Har modell renlig från IKEA. Hittat liknande trådar men jag behöver att någon kör en dumförklaring på exakt vilka delar jag ska ta bort för att komma åt ev pump/rengör avloppsslams. Är livrädd för ev vattenskada.
Har modell renlig från IKEA. Hittat liknande trådar men jag behöver att någon kör en dumförklaring på exakt vilka delar jag ska ta bort för att komma åt ev pump/rengör avloppsslams. Är livrädd för ev vattenskada.
Kör ned fingret och leta efter hålet där vattnet åker ut, känn om du känner bladen och se om du kan snurra dessa med fingrarna, kan sitta en matbit, glas eller dyl där. Annars, ta ett buntband eller något annat långt och smalt och se om du kan beta lite.
…finns det inA annaww skrev:Min diskmaskin vill inte tömma vattnet,
ok tack för svar! 🙏🏻 testade detta och det är inget direkt stopp direkt vid utgången i diskmaskinen. Körde ner ett sugrör i vad som verkade vara avloppsmynningen , lite små matrester kom upp men det släppte inte på stoppet.S0MMER skrev:
När jag funderade så kom jag på att igår så använde jag en avloppsrensare i diskhon. Inte pga stopp men bara för att få bättre flöde. Min diskho delar samma utlopp som diskhon. Därför tänker jag något skit kan ha sugits upp i andra sidan av slangen till diskmaskinen dvs under diskhon. Monterade ner den delen men inget direkt stopp i den änden heller.
Klicka här för att svara