Hej!
Skriver här som sista utväg innan jag åker och köper en ny diskmaskin.
Det är en Whirlpool adg 7440, och den är från 2008-2010 (nyinflyttad i hus så vet inte exakt)

Vi har använt den flera gånger utan problem, men igår när vi startade den så gick den igång som vanligt, men efter 3-4 minuter så stänger den av sig själv och ger samma pipljud som när programmet är färdigkört.
Det kommer vatten in i den under dessa 3-4 minutrar, samt att det pumpas bort, så varken vattentillförsel eller bortförsel borde det vara fel på.
Den ger lite annorlunda ljud nu än när den fungerade, den bullrar lite mer.

Eftersom den intalar sig själv att den är färdig så får jag ingen felkod som jag kan analysera heller. Tacksam för svar.
 
Hallauja Hallauja skrev:
Hej!
Skriver här som sista utväg innan jag åker och köper en ny diskmaskin.
Det är en Whirlpool adg 7440, och den är från 2008-2010 (nyinflyttad i hus så vet inte exakt)

Vi har använt den flera gånger utan problem, men igår när vi startade den så gick den igång som vanligt, men efter 3-4 minuter så stänger den av sig själv och ger samma pipljud som när programmet är färdigkört.
Det kommer vatten in i den under dessa 3-4 minutrar, samt att det pumpas bort, så varken vattentillförsel eller bortförsel borde det vara fel på.
Den ger lite annorlunda ljud nu än när den fungerade, den bullrar lite mer.

Eftersom den intalar sig själv att den är färdig så får jag ingen felkod som jag kan analysera heller. Tacksam för svar.
Har du display på den så den kan ge felkoder den vägen? Annars så kan startknappens lampa blinka ett visst antal gånger för att visa på felkod.
 
G ekaa88 skrev:
Har du display på den så den kan ge felkoder den vägen? Annars så kan startknappens lampa blinka ett visst antal gånger för att visa på felkod.
Hej! Nej, den är integrerad, så jag har bara knapparna på toppen, och där, som du säger så finns startknappens lampa som blinkar vid felkod.
Men problemet i detta fallet är att maskinen beter sig precis som den är färdig med programmet, så startlampan är helt släckt när jag öppnar maskinen efter pipningarna.
 
G ekaa88 skrev:
Har du display på den så den kan ge felkoder den vägen? Annars så kan startknappens lampa blinka ett visst antal gånger för att visa på felkod.
Förövrigt så piper den 4 gånger, samma som vid färdigt program.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Hallauja Hallauja skrev:
Förövrigt så piper den 4 gånger, samma som vid färdigt program.
Du har testat att återställa den?
 
Det är inte så enkelt så att du har råkat byta program och endast kör urpumpningsprogrammet?
Jag har för mig att vår förra hade ett sådant och då lät det som vanligt när den startade, pumpen gick en stund och sedan var den klar och signalerade "färdig" som vanligt. Det tog ett par minuter precis som i ditt fall.
 
G ekaa88 skrev:
Du har testat att återställa den?
Med återställa menar du att dra ut strömkontakten? Försökt leta efter hur man gör en annan slags återställning, utan resultat.
 
jac jac skrev:
Det är inte så enkelt så att du har råkat byta program och endast kör urpumpningsprogrammet?
Jag har för mig att vår förra hade ett sådant och då lät det som vanligt när den startade, pumpen gick en stund och sedan var den klar och signalerade "färdig" som vanligt. Det tog ett par minuter precis som i ditt fall.
Hej! Jag har fyra program att välja mellan, och jag har testat byta mellan dessa olika med samma resultat, tyvärr. Så jag tror inte det är det som är felet.
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Hallauja Hallauja skrev:
Med återställa menar du att dra ut strömkontakten? Försökt leta efter hur man gör en annan slags återställning, utan resultat.
Nu lyckade jag få igång något slags felsöksprogram. Efter några minuter stängde den av sig och pep konstant. När jag öppnar dörren så slutar den pipa och startlampan blinkar 5 gånger, paus, sen 5 gånger osv.
Kollat på whirlpools hemsida i manualen men jag hittar inte vad 5 blinkningar innebär.
 
Hallauja Hallauja skrev:
Nu lyckade jag få igång något slags felsöksprogram. Efter några minuter stängde den av sig och pep konstant. När jag öppnar dörren så slutar den pipa och startlampan blinkar 5 gånger, paus, sen 5 gånger osv.
Kollat på whirlpools hemsida i manualen men jag hittar inte vad 5 blinkningar innebär.
F5 (or 5 flashes) – Rotor blocked
There is a problem with the rotor part of the wash motor (the part which moves). You may need to replace your dishwasher motor if this fault occurs
 
...dvs diskpumpen står still. Nåt skit i den, eller pajat.
 
  • Gilla
Hallauja
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
F5 (or 5 flashes) – Rotor blocked
There is a problem with the rotor part of the wash motor (the part which moves). You may need to replace your dishwasher motor if this fault occurs
Okej. Tacksam för all hjälp. Nu vet jag iallafall vad felet är.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.