7 197 läst ·
11 svar
7k läst
11 svar
Diskmaskinen är färdig efter ett par minuter
Hej!
Skriver här som sista utväg innan jag åker och köper en ny diskmaskin.
Det är en Whirlpool adg 7440, och den är från 2008-2010 (nyinflyttad i hus så vet inte exakt)
Vi har använt den flera gånger utan problem, men igår när vi startade den så gick den igång som vanligt, men efter 3-4 minuter så stänger den av sig själv och ger samma pipljud som när programmet är färdigkört.
Det kommer vatten in i den under dessa 3-4 minutrar, samt att det pumpas bort, så varken vattentillförsel eller bortförsel borde det vara fel på.
Den ger lite annorlunda ljud nu än när den fungerade, den bullrar lite mer.
Eftersom den intalar sig själv att den är färdig så får jag ingen felkod som jag kan analysera heller. Tacksam för svar.
Skriver här som sista utväg innan jag åker och köper en ny diskmaskin.
Det är en Whirlpool adg 7440, och den är från 2008-2010 (nyinflyttad i hus så vet inte exakt)
Vi har använt den flera gånger utan problem, men igår när vi startade den så gick den igång som vanligt, men efter 3-4 minuter så stänger den av sig själv och ger samma pipljud som när programmet är färdigkört.
Det kommer vatten in i den under dessa 3-4 minutrar, samt att det pumpas bort, så varken vattentillförsel eller bortförsel borde det vara fel på.
Den ger lite annorlunda ljud nu än när den fungerade, den bullrar lite mer.
Eftersom den intalar sig själv att den är färdig så får jag ingen felkod som jag kan analysera heller. Tacksam för svar.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Har du display på den så den kan ge felkoder den vägen? Annars så kan startknappens lampa blinka ett visst antal gånger för att visa på felkod.Hallauja skrev:
Hej!
Skriver här som sista utväg innan jag åker och köper en ny diskmaskin.
Det är en Whirlpool adg 7440, och den är från 2008-2010 (nyinflyttad i hus så vet inte exakt)
Vi har använt den flera gånger utan problem, men igår när vi startade den så gick den igång som vanligt, men efter 3-4 minuter så stänger den av sig själv och ger samma pipljud som när programmet är färdigkört.
Det kommer vatten in i den under dessa 3-4 minutrar, samt att det pumpas bort, så varken vattentillförsel eller bortförsel borde det vara fel på.
Den ger lite annorlunda ljud nu än när den fungerade, den bullrar lite mer.
Eftersom den intalar sig själv att den är färdig så får jag ingen felkod som jag kan analysera heller. Tacksam för svar.
Hej! Nej, den är integrerad, så jag har bara knapparna på toppen, och där, som du säger så finns startknappens lampa som blinkar vid felkod.G ekaa88 skrev:
Men problemet i detta fallet är att maskinen beter sig precis som den är färdig med programmet, så startlampan är helt släckt när jag öppnar maskinen efter pipningarna.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Det är inte så enkelt så att du har råkat byta program och endast kör urpumpningsprogrammet?
Jag har för mig att vår förra hade ett sådant och då lät det som vanligt när den startade, pumpen gick en stund och sedan var den klar och signalerade "färdig" som vanligt. Det tog ett par minuter precis som i ditt fall.
Jag har för mig att vår förra hade ett sådant och då lät det som vanligt när den startade, pumpen gick en stund och sedan var den klar och signalerade "färdig" som vanligt. Det tog ett par minuter precis som i ditt fall.
Hej! Jag har fyra program att välja mellan, och jag har testat byta mellan dessa olika med samma resultat, tyvärr. Så jag tror inte det är det som är felet.jac skrev:
Det är inte så enkelt så att du har råkat byta program och endast kör urpumpningsprogrammet?
Jag har för mig att vår förra hade ett sådant och då lät det som vanligt när den startade, pumpen gick en stund och sedan var den klar och signalerade "färdig" som vanligt. Det tog ett par minuter precis som i ditt fall.
Nu lyckade jag få igång något slags felsöksprogram. Efter några minuter stängde den av sig och pep konstant. När jag öppnar dörren så slutar den pipa och startlampan blinkar 5 gånger, paus, sen 5 gånger osv.Hallauja skrev:
Kollat på whirlpools hemsida i manualen men jag hittar inte vad 5 blinkningar innebär.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
F5 (or 5 flashes) – Rotor blockedHallauja skrev:
There is a problem with the rotor part of the wash motor (the part which moves). You may need to replace your dishwasher motor if this fault occurs
...dvs diskpumpen står still. Nåt skit i den, eller pajat.
Klicka här för att svara