3 729 läst ·
15 svar
4k läst
15 svar
diskmaskin
Sida 1 av 2
Det är ju ingen garanti kvar och cylinda service är inte helt gratis.
Är silarna väl rengjorda?
Annars kan det ju vara elementet men det är ovanligt.
Kretskortet kanske men lite för ung för det.
Jag skulle ohm mäta elementet och titta på kretskortet
Maskinen borde ge en felkod...
Är silarna väl rengjorda?
Annars kan det ju vara elementet men det är ovanligt.
Kretskortet kanske men lite för ung för det.
Jag skulle ohm mäta elementet och titta på kretskortet
Maskinen borde ge en felkod...
Till och med electrolux brukar tillämpa tre års reklamationsrätt.electroluxaren skrev:
Inte så konstigt eftersom det t.o.m är lagstiftat. Men för att kunna reklamera måste felet funnits där från början, och efter två månader är det dessutom upp till köparen att bevisa att felet funnits från början. Det lär bli svårt i detta fall, särskilt innan felorsaken är klarlagd.Peter2400 skrev:
Reklamationsrätten hanteras minst sagt olika hos de olika tillverkarna.
Man får se dessa två år efter garantin som goodwill och inget annat.
Men kan man genom upprop på detta forum eller sociala medier få tag på flera med samma fel då är det mycket enklare.
Ofta tar de inte mekaniska fel typ gångjärn för det är normalt slitage, elektronik tar de heller inte då det troligen är fel på nätleveransen, vad blir då kvar?
Cylinda har ingen bra statistik på reklamationsåtagande avseende de turkiska produkterna. Vilka för övrigt fungerar över förväntan dvs riktigt bra.
På den här maskinen finns det styrkort , överhettnings-skydd samt värmare med säkring och ntc givaren förstås
Om kablaget, värmaren är hel och överhettningsskyddet ej löst ut får man förmoda att det är kretskortet.
Huvudkortet sitter inne i maskinen ej i dörren, det är förvånansvärt billigt men jag skulle ändå öppna och titta i det om jag såg något fel.
Man får se dessa två år efter garantin som goodwill och inget annat.
Men kan man genom upprop på detta forum eller sociala medier få tag på flera med samma fel då är det mycket enklare.
Ofta tar de inte mekaniska fel typ gångjärn för det är normalt slitage, elektronik tar de heller inte då det troligen är fel på nätleveransen, vad blir då kvar?
Cylinda har ingen bra statistik på reklamationsåtagande avseende de turkiska produkterna. Vilka för övrigt fungerar över förväntan dvs riktigt bra.
På den här maskinen finns det styrkort , överhettnings-skydd samt värmare med säkring och ntc givaren förstås
Om kablaget, värmaren är hel och överhettningsskyddet ej löst ut får man förmoda att det är kretskortet.
Huvudkortet sitter inne i maskinen ej i dörren, det är förvånansvärt billigt men jag skulle ändå öppna och titta i det om jag såg något fel.
undertill
titta på cylindas hemsida reservdelar o support sök modell och vips ser du både kopplings schema och parts.
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/1cr75033.pdf#view=Fit
titta på cylindas hemsida reservdelar o support sök modell och vips ser du både kopplings schema och parts.
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/1cr75033.pdf#view=Fit
electroluxaren
hittade felet på DM,kabelbrott från kretskortet till(finns bara ett sitter i luckan) till värmaren,elschemat som visades på cylindas support var nog till en annan DM,stämde inte alls gällande termosäkring och överh.-skydd
hittade felet på DM,kabelbrott från kretskortet till(finns bara ett sitter i luckan) till värmaren,elschemat som visades på cylindas support var nog till en annan DM,stämde inte alls gällande termosäkring och överh.-skydd
Bra att det fixade sig ändå trots det subversiva inlägget
Detta schema stämmer väl bättre
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/5cr74965.pdf#view=Fit
Detta schema stämmer väl bättre
http://www.cylinda.se/resurs/Bilder/99900/Pdf/5cr74965.pdf#view=Fit
