K
Hej!
Mor min har en diskmaskin från Ikea som slutat fungera. Modellen meter DWH C00 W.
Tror att det är den här -
https://www.servis-whirlpool.cz/schemata-spotrebicu/dwh-c00-w-201-097-68/

Tidigare hördes tydligt att den tog in vatten när man startade den, men inte nu. När jag kom hem till morsan stod det några cm vatten i botten på maskinen. Har kollat att vatten kommer från blandaren och att det inte är något filter på slangen som är igångsatt, men vad gör jag nu?

Har läst något om pressostat och magnetventil. Vet inte ens vad det är... Är inte oteknisk och har tummen på rätt ställe (långt från röven), men kan inget och diskmaskiner.

Hjälp!

K Kardan79 skrev:
Hej!
Mor min har en diskmaskin från Ikea som slutat fungera. Modellen meter DWH C00 W.
[länk]

Tidigare hördes tydligt att den tog in vatten när man startade den, men inte nu. När jag kom hem till morsan stod det några cm vatten i botten på maskinen. Har kollat att vatten kommer från blandaren och att det inte är något filter på slangen som är igångsatt, men vad gör jag nu?

Har läst något om pressostat och magnetventil. Vet inte ens vad det är... Är inte oteknisk och har tummen på rätt ställe (långt från röven), men kan inget och diskmaskiner.

Hjälp!
Å vattnet är på?
inga felkoder?
ganska kört då!

K Kardan79 skrev:
Hej!
[länk]

Hjälp!
du måste ta fram service numret för denna modellen har två olika tillverkare och helt olika uppbyggda

K
returen returen skrev:
Å vattnet är på?
inga felkoder?
ganska kört då!
För gammal för display.
Ser inga felkoder.

K
returen returen skrev:
du måste ta fram service numret för denna modellen har två olika tillverkare och helt olika uppbyggda
Får se om jag kan hitta ytterligare uppgifter.
Fanns inga ytterligare på den "skylt" där jag hittade modellbeteckningen.

Tack!

K Kardan79 skrev:
Får se om jag kan hitta ytterligare uppgifter.
Fanns inga ytterligare på den "skylt" där jag hittade modellbeteckningen.

Tack!
om det är en whirlpool finns ett 12siffrigt nummer som börjar på 85 och ordet SERVICE på svart bakgrunf
är det en turkd****l från arcelik kan det stå vad tusan som helst

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
För gammal för display.
Ser inga felkoder.
det brukar blinka en diod då i stället

K
returen returen skrev:
om det är en whirlpool finns ett 12siffrigt nummer som börjar på 85 och ordet SERVICE på svart bakgrunf
är det en turkd****l från arcelik kan det stå vad tusan som helst
En Whirlpool. 854586701002

K
returen returen skrev:
det brukar blinka en diod då i stället
Kan inte se några blinkande dioder, tyvärr.

kan vara inloppsventilen eller flädesgivare
n

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.