S Svante Svenson skrev:
Du måste nog montera isär den en hel del för att ens komma åt värmeelementet… obs att du har tre års reklamationsrätt, så kontakta tillverkaren och se vad de säger och försök hitta en reparatör nära dig.
Har man 3 års reklamentationsrätt här i danmark? Enligt kvittot är det 24 månader.
 
R Roppan3 skrev:
Har man 3 års reklamentationsrätt här i danmark? Enligt kvittot är det 24 månader.
Nej. Jag förutsatte att du köpt den på ett sätt så att svensk lagstiftning gäller. I Danmark har du bara två års reklamationsrätt (tydligen).
Du kan hur som helst kontakta tillverkaren och fråga om reparatör. Det kan ju vara ett fel de känner till och lagar utan kostnad. (Hände mig med min tvättmaskin, de skickade en flyttfirma som hämtade den och kom tillbaka och installerade den någon vecka senare. Min var dock en Miele, det är nog olika mellan olika tillverkare.)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.