Hej ska ha diskmaskin i slutet av en bänkrad men diskmaskinen kommer att ha ett avstånd på cirka 7 cm från väggen pga att rör från ett gammalt värmeelement är i vägen (kan inte få bort den eftersom rören är seriekopplade, eller nåt sånt enlig rörmokaren) . Frågan är: behöver jag ha en täcksida för den sidan av diskmaskinen? Om ja, hur ska jag fästa den med tanke på att det är 7 cm avstånd till väggen?
Dessutom står det i instruktionerna för diskmaskinen att " När maskinen inte står i en nisch och därmed en sidovägg är tillgänglig, måste området vid gångjärnen i luckan av säkerhetsskäl täckas på sidan" Vad innebär det? Vad betyder "står i en nisch"?
från en som inte fattar...
