Diskmaskinen bak är 59,4-5 och där skåpet stod är det som bredast ganska precis samma mått..
 
Har du provat att knacka lite försiktigt på sockeln med tex en hammare?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja testade det, slog rätt hårt med en brädbit mellan men den rör sig inte.
Funderar på att låna ett stämjärn för att slå av det som sticker ut.
 
Om diskmaskinen går in tror jag att det är okej. Sockelns bakstycke är nog skruvad i väggen och gaveln vilar mot den. Skär i värsta fall till droppskyddet. Springer diskmaskinen ordentligt läck hjälper inte droppskyddet mer än du enklare ser problemet.
 
Borde ju inte kunna hända så mycket om sockeln skulle ge vika, diskmaskinen kommer ju stå kloss inpå.
Får kanske ta stämjärn och ta bort så mycket som krävs, får bara se vad som händer med spånskivan när man börjar ta bort..

Just, droppskyddet är dessutom lite bredare är maskinen.
 
Lyckades hamra den sneda sockeln åt sidan. Diskmaskinen fick plats med någon millimeters marginal. Tack för kloka inspel!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.