Kopplade in en diskmaskin igår, och det läcker lite vid anslutningen för avloppsslangen
skall den tätas på något sätt ?
det räckte tydligen inte med en slangklämma :mad:
 
  • avlopp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
om det är en Bosch el. Siemens så följer det med en gummibit som ska anslutas på diskens avloppsslang, står i bruksanvisningen. Du har inte glömt att såga av en bit på stussen där avloppsslangen ansluts till avloppet..
 
Det är en Electrolux, "stussen" hade färdigt hål med en täckpropp på, så den behövde jag inte kapa
Däremot var slangen på tok för lång, så jag fimpade av en bit
men jag fick inte heller på den med gummiändan som fans där innan jag kapade

Lite vulktape på "stussen" kanske kan hjälpa ?

Edit:
det läcker inte mycket, ett par droppar / maskintömmning
men det är inte värt att riskera en vattenskada
 
Kan säkert hjälpa, men det finns lösa gummianaslutningar att köpa som man gängar på slangen. Prova med vulktape och köp en ny anslutning finns 19 el. 21 mm. vid tillfälle. Det är mitt tips.
 
Ok, vart hittar man det ?
Jag letade hos min lokala järnaffär idag när jag köpte en slangklämma
har tidigare sett någon bild på någon gummipryl
 
  • Gilla
aberntsson
  • Laddar…
De som säljer vitvaror brukar ha det. Hemma eller Elon kanske.
 
Ok, jag får leta runt
du har ingen aning om vad det heter, eller vart jag kan hitta en bild ?
 
Molgan123 skrev:
Kopplade in en diskmaskin igår, och det läcker lite vid anslutningen för avloppsslangen
skall den tätas på något sätt ?
det räckte tydligen inte med en slangklämma :mad:
Se till att lägga in en diskbänksinsats när du ändå håller på.


/BoBBo
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.