Packningen runt brunnen håller inte tätt, bytte packning o då höll den ett år till sen samma igen.
 
Haft Siemens och Bosch och har aldrig bytt diskmaskin på grund av att den gått sönder.
 
Det enda jag kan se som orsak är att vi körde program på 70grader, det verkar ha förstört packning i förtid.
 
R Rolle85 skrev:
Det enda jag kan se som orsak är att vi körde program på 70grader, det verkar ha förstört packning i förtid.
haft några olika och använt några hos föräldrar, svärföräldrar etc. Nu ny Bosch med huset. Serie 4 rostfri så ingen supermaskin, men har aldrig varit med om en bättre diskmaskin. Kör alltid 1h programmet och allting är alltid rent. De mest fastbrända gratängformarna kanske jag lagt i blöt innan, men den är superbra.
 
Nje, den har plastbotten. Du vill ha en med stålbotten.
 
torbeno torbeno skrev:
Nje, den har plastbotten. Du vill ha en med stålbotten.
Vart står det att den inte har det? Har letat som en tok
 
Köp bara en som har låg ljudnivå. Håller den 5 år får man vara glad.
 
R Rolle85 skrev:
Köp bara en som har låg ljudnivå. Håller den 5 år får man vara glad.
Är mer intresserad av att det blir rent än att den är tyst.
 
Satte in en Miele för drygt 20 år sedan. Ohörbart tyst, diskar rent och bra, med en särskild hylla till bestick. Inga reparationer.
Skulle jag byta så får det nog bli en likadan...
Var dock lite dyrare!
 
K kest skrev:
Satte in en Miele för drygt 20 år sedan. Ohörbart tyst, diskar rent och bra, med en särskild hylla till bestick. Inga reparationer.
Skulle jag byta så får det nog bli en likadan...
Var dock lite dyrare!
Den kvaliten du letar efter hos Miele säljs inte längre. Prispressen från Kina har gjort att ”kvalitetsmärkena” gått över till teknik som håller några år. Miele saluför tex tvättmaskiner för 2990kr, den håller något år.
 
  • Ledsen
kest
  • Laddar…
Sen kan man också säga att vi konsumenter är boven i dramat. Idag vill man inte ha en diskmaskin som håller 20 år, vi kastar ut maskinen efter 7 år när något nytt fräsht säljs på mellandagsrean med nya fina funktioner
 
R Rolle85 skrev:
Köp bara en som har låg ljudnivå. Håller den 5 år får man vara glad.
ljudnivån på Boschen är riktigt bra. Så gott som helt tyst. Som några salt här så är en bra Miele troligtvis bäst på allt, även livslängd. Men de kostar också 5x mer än Bosch/Siemens. Jag resonerar så att det hinner hända så mycket med tekniken att även om en Miele håller efter 20 år så är tekniken den använder gammal.
 
Bosch och Siemens är välkända att läcka från utloppsavloppet, finns därför reparationskit framtagna så att ”svensonns” ska kunna byta denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.