Ska byta köket och är i valet. 1 eller 2 diskhoar.
Någon som kan ge mig synpunkter på vilket val?
 
En utslagsvask + en diskho har ju varit standard sedan folkhemmet gryning.
Välj det så kommer du aldrig att bli missnöjd!
images
 
  • Gilla
Humlo och 4 till
  • Laddar…
Och är det ett kök du ska använda, undvik såna därna flatbottnade hoar. Sure, jag kan fatta att man kan tycka det är snyggt, men det är fasen inte lätt att HÅLLA snyggt...
Kör på en sådan som KoW visar här ovan, praktiskt, dunktionellt och lätt att hålla rent och snyggt. Designsnyggt? Upp till dig...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Om man diskar allt i diskmaskin tycker jag att det är bättre med en stor ho som man kan få ner en ugnsplåt i än två halvstora som det annars brukar bli. Men det är en smaksak. Jag har aldrig saknat att ha två hoar.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
BirgitS
Jag tycker det är bra med två hoar t.ex för då kan potatisskalen ligga på avrinning i den ena hon medan man sköljer sallad i den andra hon, eller ena hon kan användas för förpackningar som står på avrinning. Skadar inte heller att ha en ho för disk och en för skölj när diskmaskinen går sönder. Kommer inte att byta till en ho när det blir dags att byta kök.
 
Och om man är praktiskt lagd så väljer man en diskbänk i plåt med upphöjda kanter, så inte allt vattenslabb hamnar på underskåpsluckor och golv:
Kök med plåtdiskbänk med upphöjda kanter, fönster med växter, diskställ och köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ToRy och 3 till
  • Laddar…
Når vi flyttade in i vårt hus fanns det t.o.m tre hoar. En diskbänk i plåt med två som på bilden och en rund nedsänkt i en laminatskiva i en köksbänk bredvid. Plåten bytte vi pga vattenskadad laminat (skarv ovanför diskmaskinen precis...). Då körde vi på en stor för att kunna diska plåtar och större fat etc. Skulle jag klara mig utan den runda, och med bara en stor? Uppenbarligen. I den runda diskhon är vattenkannan mer eller mindre permanent parkerad. Med andra ord, med diskmaskin: hellre en stor än två små.
 
Jag kommer aldrig mer ha dubbelho. Det är enkelt att med baljor/insatser fa dubbelhofunktion i en enkelho men det är omöjligt att göra en dubbelho till en enkelho när man behöver göra rent de större sakerna.
 
  • Gilla
jim_b och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.