Byggahus.se

Diskho

365 läst  7 svar

1. H
    Medlem Nivå 1
    Ska byta köket och är i valet. 1 eller 2 diskhoar.
    Någon som kan ge mig synpunkter på vilket val?

2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    En utslagsvask + en diskho har ju varit standard sedan folkhemmet gryning.
    Välj det så kommer du aldrig att bli missnöjd!

• Laddar…
  3. T
    Medlem · Nivå 11
    Och är det ett kök du ska använda, undvik såna därna flatbottnade hoar. Sure, jag kan fatta att man kan tycka det är snyggt, men det är fasen inte lätt att HÅLLA snyggt...
    Kör på en sådan som KoW visar här ovan, praktiskt, dunktionellt och lätt att hålla rent och snyggt. Designsnyggt? Upp till dig...

• Laddar…
  4. Eddie76
    Renoverare Nivå 2
    Om man diskar allt i diskmaskin tycker jag att det är bättre med en stor ho som man kan få ner en ugnsplåt i än två halvstora som det annars brukar bli. Men det är en smaksak. Jag har aldrig saknat att ha två hoar.

• Laddar…
  5. B
    Medlem · Nivå 18
    Jag tycker det är bra med två hoar t.ex för då kan potatisskalen ligga på avrinning i den ena hon medan man sköljer sallad i den andra hon, eller ena hon kan användas för förpackningar som står på avrinning. Skadar inte heller att ha en ho för disk och en för skölj när diskmaskinen går sönder. Kommer inte att byta till en ho när det blir dags att byta kök.

6. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    • Laddar…
  7. S
    Renoveringsnovis Nivå 1
    Når vi flyttade in i vårt hus fanns det t.o.m tre hoar. En diskbänk i plåt med två som på bilden och en rund nedsänkt i en laminatskiva i en köksbänk bredvid. Plåten bytte vi pga vattenskadad laminat (skarv ovanför diskmaskinen precis...). Då körde vi på en stor för att kunna diska plåtar och större fat etc. Skulle jag klara mig utan den runda, och med bara en stor? Uppenbarligen. I den runda diskhon är vattenkannan mer eller mindre permanent parkerad. Med andra ord, med diskmaskin: hellre en stor än två små.

8. N
    Medlem Nivå 6
    Jag kommer aldrig mer ha dubbelho. Det är enkelt att med baljor/insatser fa dubbelhofunktion i en enkelho men det är omöjligt att göra en dubbelho till en enkelho när man behöver göra rent de större sakerna.

• Laddar…
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka