Kikar på en stor diskho till nya köket (passande 80-stomme) och har fastnat för modeller som är en stor kantig diskho. Men det finns mängder att välja på. Vad rekommenderar ni för märken?
Tapwell vet jag inte om jag litar på.
Vad tror ni om Blanco, Stala, Decosteel?
Nordic Tech fick jag rekommenderat, men verkar inte finnas mycket information, endast att dom ska vara "robusta" med 1,2mm plåt.

När det kommer till blandare så letar vi efter en matt mässings/guldfärgad blandare med utdragbar pip likt denna:
primy-accent-koksblandare-utd.jpg

Några rekommendationer?

J jockebq skrev:
Några rekommendationer?
A. Jag hade inte valt en diskbänk med EN stor fyrkantig ho!
Den gamla klassiska bänken, med en diskho och en utslagsvask är så mycket bättre!
B. Se upp för "moderna" diskbänkar med kantiga avslut och inget lätt rundat.
De är omöjliga att göra rena, och en massa smuts gömmer sig i vinklar och vrår.
C. De "moderna" fyrkantiga disklådorna har dålig avrinning, så skiten man sköljer av stannar i hörnen.
Som sagt: Skaffa en gammal klassisk diskbänk med vask och disklåda, fungerar mycket bättre!

Parentes:
Jag har en bänk/ ho från https://www.pyramisgroup.com/en-GB/welcome/
Alltid smutsig och fylld med odiskat :p :p :p

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
J jockebq skrev:
Kikar på en stor diskho till nya köket (passande 80-stomme) och har fastnat för modeller som är en stor kantig diskho. Men det finns mängder att välja på. Vad rekommenderar ni för märken?
Tapwell vet jag inte om jag litar på.
Vad tror ni om Blanco, Stala, Decosteel?
Nordic Tech fick jag rekommenderat, men verkar inte finnas mycket information, endast att dom ska vara "robusta" med 1,2mm plåt.

När det kommer till blandare så letar vi efter en matt mässings/guldfärgad blandare med utdragbar pip likt denna:
[bild]

Några rekommendationer?
Hej!

Vad blev ditt val? Vi står inför samma val just nu.

B Borav6 skrev:
Hej!

Vad blev ditt val? Vi står inför samma val just nu.
Det blev denna diskho https://www.nordic-tech.se/produkter/diskhoar/radius-700-x/, underlimmad på vår Cosentino Dekton-bänkskiva, tillsammans med en Villeroy & Boch Umbrella Flex köksblandare.
Valde den diskhon för att den är tillverkad i ganska tjock plåt, vissa andra tillverkare använder tunnare plåt.
Hittills märker jag inte något negativt med diskhon, trots att den inte är den dyraste.

Har ingen närbild på bara diskho och blandare, men här finns flera bilder på det färdiga köket:
https://www.byggahus.se/forum/threa...illa-foersta-huset.395786/page-2#post-5633411

J jockebq skrev:
Det blev denna diskho [länk], underlimmad på vår Cosentino Dekton-bänkskiva, tillsammans med en Villeroy & Boch Umbrella Flex köksblandare.
Valde den diskhon för att den är tillverkad i ganska tjock plåt, vissa andra tillverkare använder tunnare plåt.
Hittills märker jag inte något negativt med diskhon, trots att den inte är den dyraste.

Har ingen närbild på bara diskho och blandare, men här finns flera bilder på det färdiga köket:
[länk]
Det lutar åt nordic för oss med. Jag tyckte 1,2mm lät tunt men andra har alltså ännu tunnare. Då blir valet enkelt!

B Borav6 skrev:
Det lutar åt nordic för oss med. Jag tyckte 1,2mm lät tunt men andra har alltså ännu tunnare. Då blir valet enkelt!
Jag har för mig att dom flesta är runt 1mm, men kan minnas fel. Har bara haft diskhon i 4 månader så kan inte säga om det är bra kvalite i längden, men det känns så initialt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.