Hej!

Vi håller på att planera köket i vår nya villa. Sambon vill ha diskbänken vid ett av fönstren i köket och genom detta finns det även en radiator under. Är det någon som vet om detta går att genomföra på nåt smart sätt. Jag gissar att värmen från elementet skall strömma upp mot fönstret och inte värma upp underskåpet till diskbänken...
 
Hej!
Det går utmärkt att genomföra, det finns något som heter Elementfläkt och som monteras under diskbänksskåpet (utblåset fälls in i sockeln) om du absolut behöver behålla just det elementet för köksvärmens skull. Annars så tror jag inte, om du har övriga element i rummet som räcker för uppvärmningens skull, att du behöver ett element under fönstret för imma o.dyl, luftcirkulationen i ett kök brukar enl. min erfarenhet räcka för att undvika dom problemen. Denna fläkt kan även kopplas till ett vattenburet system och är mycket diskret.
MVH/Christina
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.