4 728 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Diskbänk med en stor ho i mitten ?
Hej,
Behöver er hjälp av val av diskbänk.
Har sedan länge bestämt att jag vill ha en diskbänk med enbart en stor ho,
nu när maken vill ha en bänkskiva i ek börjar jag tvivla på en infälld diskbänk.
Funderar därför på att ha en hel diskbänk men vill fortfarande bara ha en stor ho
och det verkar inte vara så vanligt.
Vill även att den ska vara i 'mitten' och det verkar inte heller vara standard .
Eller finns det någon infälld variant av diskbänk där hon finns i mitten med
avrinningsytor på båda sidor ?
Har sett att man kan måttbeställa diskbänkar, är det någon som har erfarenhet av detta ?
Hur mycket höjs priset mot standard-diskbänkarna ?
Sista frågan är om man ska ha diskbänk på hela köksbänken 210 cm eller en diskbänk på 140 cm och sedan 70 cm ek-bänkskiva. (jag kommer ha ett pararellkök.)
Hälsningar från Lisa
Behöver er hjälp av val av diskbänk.
Har sedan länge bestämt att jag vill ha en diskbänk med enbart en stor ho,
nu när maken vill ha en bänkskiva i ek börjar jag tvivla på en infälld diskbänk.
Funderar därför på att ha en hel diskbänk men vill fortfarande bara ha en stor ho
och det verkar inte vara så vanligt.
Vill även att den ska vara i 'mitten' och det verkar inte heller vara standard .
Eller finns det någon infälld variant av diskbänk där hon finns i mitten med
avrinningsytor på båda sidor ?
Har sett att man kan måttbeställa diskbänkar, är det någon som har erfarenhet av detta ?
Hur mycket höjs priset mot standard-diskbänkarna ?
Sista frågan är om man ska ha diskbänk på hela köksbänken 210 cm eller en diskbänk på 140 cm och sedan 70 cm ek-bänkskiva. (jag kommer ha ett pararellkök.)
Hälsningar från Lisa
Jag hade kört rostfritt hela vägen. Litsby Industrier gjorde vår diskbänk, mycket bra arbete. En stor ho 20x40x50 cm och en liten 15x17x32 cm, tjock plåt ovanpå 28 mm vattenfast spånskiva. 4 cm hög bänk och 5 cm uppvik mot väggen i bakkant, 250 x 60 cm. Minns inte vad det kostade men det var under 10.000 för fem år sedan. Dyrare än standard men också otroligt mycket bättre och stabilare. Inga reglar eller annat svaj utan stabil och tålig.
Kolla Frankes måttbeställda. Där är man lite begränsad i valen (två standardtjocklekar att välja mellan, begränsat urval av hoar o s v) men i gengäld är priserna närmare standardbänkar än specialbeställda och man kan välja längd och placering av hoar helt fritt. Kvaliteten är OK, inte på värstingnivå men bättre än IKEA o dyl. Jag gav drygt 4000 för en 120 cm bänk med en 50 cm ho för två år sen. Man kunde inte beställa direkt av Franke utan bara genom ÅF.
Klicka här för att svara