2 970 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Diskar inte rent
Hej
Vet inte om detta är rätt forum men jag provar. Vår diskmaskin (Husqvarna) har helt plötsligt slutat diska rent! Det är en fet beläggning kvar på tallrikarna och ofta ligger diskmedelstabletten kvar i ex. bestickslådan! Vatten kommer det in och det är varmt. Vi har kollat propellrarna så att det inte är stopp nånstans och även kollat filtret. Kan det vara nåt med vattentrycket? Pumpen? Hur kollar man sånt? Är det någon som har några tips så är jag evinnerligt tacksam.
Vet inte om detta är rätt forum men jag provar. Vår diskmaskin (Husqvarna) har helt plötsligt slutat diska rent! Det är en fet beläggning kvar på tallrikarna och ofta ligger diskmedelstabletten kvar i ex. bestickslådan! Vatten kommer det in och det är varmt. Vi har kollat propellrarna så att det inte är stopp nånstans och även kollat filtret. Kan det vara nåt med vattentrycket? Pumpen? Hur kollar man sånt? Är det någon som har några tips så är jag evinnerligt tacksam.
Vi hade ett liknande problem med vår tidigare diskmaskin, och det visade sig att då vi justerat den övre korgen i höjdled, blockerade den diskmedelsfacket, vilket gjorde att disktabletten ej kunde komma ut förrän i slutet av programmet, då den lösts upp något av vattnet som kommit in i luckan. Kolla om luckan på något sätt kan vara blockerad.
Hmm, tror inte att den är blockerad men helt klart värt att undersöka. Tack för tipset!Jennie och Ola skrev:Vi hade ett liknande problem med vår tidigare diskmaskin, och det visade sig att då vi justerat den övre korgen i höjdled, blockerade den diskmedelsfacket, vilket gjorde att disktabletten ej kunde komma ut förrän i slutet av programmet, då den lösts upp något av vattnet som kommit in i luckan. Kolla om luckan på något sätt kan vara blockerad.
Jennie och Ola skrev:Vi hade ett liknande problem med vår tidigare diskmaskin, och det visade sig att då vi justerat den övre korgen i höjdled, blockerade den diskmedelsfacket, vilket gjorde att disktabletten ej kunde komma ut förrän i slutet av programmet, då den lösts upp något av vattnet som kommit in i luckan. Kolla om luckan på något sätt kan vara blockerad.
Äsch, det var lätt kollat. Det går inte ens att justera korgen i höjdled. Nån annan som har nåt förslag?
Prova att lägga diskmedelstabletten i bestickskorgen (det finns även små korgar att hänga på sidan för dessa), så har du kollat om det är diskmedelstillgången som det är fel på.
Har du kollat Huskvarnas hemsida? Ibland finns manualer som pdf att printa ut och inte sällan finns felsökningstips där!
/U
Har du kollat Huskvarnas hemsida? Ibland finns manualer som pdf att printa ut och inte sällan finns felsökningstips där!
/U
Klicka här för att svara