T
Jag har planerat att ha en disk- och arbetsbänk på trappan under taket vid min fritidsbostad, för t.ex. fiskrensning. Den skall vara drygt 2m lång och ha möjlighet till förvaring under bänken, för t.ex. returpapper/glas . Jag har förberett så att avloppet från diskhon går i samma rör som från stuprännorna. Varm- och kallvatten tar jag från vattenposten som lite olyckligt är placerat på fel sida av elskåpet, men det löser jag genom att dra vanlig trädgårdsslang ner/upp under trappan.

Men vilket material skall jag välja att bygga stommen, bänksivan, förvaringen och ev. dörrar med? Jag tänker jag skaffar en enkel diskho likt denna och fäller in den i någon form av skiva:

https://www.bauhaus.se/diskbank-ca1-fork1b-1d

Men väljer jag någon typ av laminatskiva så kommer ju den att vara förstörd på några år. Jag skulle heller inte vilja ha en 2m rostfri diskho heller. Stommen kan man väl bygga med vanligt impregnerat terassvirke. Men förvaringen borde ju vara skyddad mot väder&vind med någon form av dörr.

Tankar och idéer?

En trätrappa under ett husets tak med en elskåp till höger, intill en vattenpost och en sopkvast mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du ska inte skicka avloppsvatten till dagvattenledningarna.

• Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
T
P Prodigys skrev:
Du ska inte skicka avloppsvatten till dagvattenledningarna.
Det är en fritidsbostad. "Dagvattenledningen" går till ett dike 5m bort.

T Turbo_Tail skrev:
Det är en fritidsbostad. "Dagvattenledningen" går till ett dike 5m bort.
Det kvittar, någon gång kommer du eller nån som inte vet att det är kopplat på dagvattnet hälla ut något som hör hemma i avloppet.

Du kan bygga skåpet av marinplywood. Med en springa nedtill.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.