1 749 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Direktvärmande el - vilken är effektivast?
Jag har ett isolerat utrymme (vind) på ca 35 kvm som idag inte har någon egen värmekälla utan det får uppvärmning från undervåningen av huset som har vattenburen värme i element.
Från bottenplan är det en öppning med trappa till övervåningen.
Jag har tänkt att införskaffa en tillfällig lösning för uppvärmningen av det utrymmet i vinter till (20-22 grader)
Utav de värmekällor du kan köpa och stoppa in med kontakt i väggen, vilken ger mest värme per kWh?
Konvektorelement, byggfläkt, oljefält element etc.?
Från bottenplan är det en öppning med trappa till övervåningen.
Jag har tänkt att införskaffa en tillfällig lösning för uppvärmningen av det utrymmet i vinter till (20-22 grader)
Utav de värmekällor du kan köpa och stoppa in med kontakt i väggen, vilken ger mest värme per kWh?
Konvektorelement, byggfläkt, oljefält element etc.?
Det är exakt samma för alla alternativ.
Nån som har erfarenhet av denna?L lat skrev:
https://www.electroluxhome.se/hem-hushall/klimat-ac/portabel-ac/exp12hn1w6/
Den ska ha ett Cop på 2,7
Vad är tillfällig? Bara för en säsong ?K Krillehus skrev:Jag har ett isolerat utrymme (vind) på ca 35 kvm som idag inte har någon egen värmekälla utan det får uppvärmning från undervåningen av huset som har vattenburen värme i element.
Från bottenplan är det en öppning med trappa till övervåningen.
Jag har tänkt att införskaffa en tillfällig lösning för uppvärmningen av det utrymmet i vinter till (20-22 grader)
Utav de värmekällor du kan köpa och stoppa in med kontakt i väggen, vilken ger mest värme per kWh?
Konvektorelement, byggfläkt, oljefält element etc.?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja har haft olika typer av elelement och skulle inte köpa ett oljefyllt när nyare elementKloge skrev:
med elektroniska termostater sköter detta så bra.Det är väl inte så många som kan ha de äldre sk brödrostarna med bimetall termostat kvar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
