Nu har jag gått och blivit förvillad.
Jag var och köpte ett packe om 3 st 12V spottar.
Köpte också en sladdimmer som är 230V.
Ska jag koppla in dimmern innan eller efter transformatorn?
 
230V sidan så klart ;)
Dvs innan...
 
Tack.
 
Såvida det inte är en elektronisk transformator - då kan sladdimmern fungera dåligt, brumma o surra. Sladdimmers är nog främst gjorda för glödljus, så det kan fungera dåligt i vilket fall. Det är bara att prova.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.