Min dimmer till matsalsbelysningen sprakade till och la av här om dagen. Jag åkte och köpte en ny med detsamma. Ur väggen kommer en vit och en svart kabel. Den gamla dimmern hade bara två omärkta kopplingar. Hur kopplar jag in dessa kablar i denna nya dimmer?

• Dimmer för väggmontering, märkt ELKO, med kontakter för elanslutning, placerad på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med endast två ledare från väggen, där det precis suttit en fungerande dimmer, då kan du blint ansluta dem till S-med-våg och en av L-terminalerna. Ordningen spelar ingen roll.

Tack! Jag skall prova. (När det blir ljust ute...)😁

N Nordenroten skrev:
Min dimmer till matsalsbelysningen sprakade till och la av här om dagen. Jag åkte och köpte en ny med detsamma. Ur väggen kommer en vit och en svart kabel. Den gamla dimmern hade bara två omärkta kopplingar. Hur kopplar jag in dessa kablar i denna nya dimmer?
Det finns en säkring. Kolla den.

Så klart!!! Jag är en åsna!😆
Nu är det givetvis en porslinsäkring och jag har lånat ut min multimeter, så jag installerade den nya dimmern ändå och nu funkar det som det skall. Tack för alla tips. Nu har jag i alla fall en extra dimmer om det skulle behövas...😄

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.