Ska ge mig in i LED-svängen och tänkte börja med att montera 3 st LED-spotar i fönstersmyg. De spottar jag tittar närmast på är dessa: https://www.elbutik.se/product.html/led-downlight-slimline-dimbar?category_id=15227

Jag vill kunna dimma mha. en Z-wave-dimmer, ex. Qubino eller Fibaro, men förstår att jag också behöver en driver när spotten ska matas med konstant ström. Har läst en del äldre foruminlägg och sett några olika rekommendationer på drivers men eftersom det händer så mycket inom området vill jag konsultera forumet om vad som är senaste rön.

Vilken kombination driver vs. Z-wave-dimmer bör jag välja? Eftersom detta blir en utanpåliggande installation (göms i någon form av kopplingsdosa) hade en liten formfaktor varit fördelaktig.

Tacksam för tips!

Freddan101 Freddan101 skrev:
Ska ge mig in i LED-svängen och tänkte börja med att montera 3 st LED-spotar i fönstersmyg. De spottar jag tittar närmast på är dessa: [länk]

Jag vill kunna dimma mha. en Z-wave-dimmer, ex. Qubino eller Fibaro, men förstår att jag också behöver en driver när spotten ska matas med konstant ström. Har läst en del äldre foruminlägg och sett några olika rekommendationer på drivers men eftersom det händer så mycket inom området vill jag konsultera forumet om vad som är senaste rön.

Vilken kombination driver vs. Z-wave-dimmer bör jag välja? Eftersom detta blir en utanpåliggande installation (göms i någon form av kopplingsdosa) hade en liten formfaktor varit fördelaktig.

Tacksam för tips!
Inget svar? Jag är också nyfiken. Lyfter denna tråd igen. Blir inte riktigt klok, jag har köpt på mig för ett par år sedan massa fibaro dimmer 1 och drivdon, nu visar det sig att det funkar sisodär med dom drivdonen. Skulle behöva ha svar på några Drivdon som verkligen funkar bra med fibaro dimmer v1.

Har samma tankar.
Funderar på att sätta en Fibaro RGBW efter drivdonet och borde då kunna då styra 4st spotgrupper på samma drivdon. (Eller bara använda en kanal)

Jag har inte provat ännu men kommer inte på en bättre lösning.

Hoppades på qubinos 0-10v men har förstått att den funkar sådär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.