I vår när tempen sjunker kommer trycket försvinna helt i systemet om jag inte fyller på vatten. I höst kommer det rinna ut genom säkventilen och skvallerröret när det blir varmt i rören igen.
Får nog ta ett snack med leverantören av anläggningen.
Kolla förtrycket i kärlet.Det har hänt att dom har för högt tryck från fabrik, upp emot 1 bar.Så kolla "vilotrycket" ska vara runt ca 0.5 bar vid trycklöst system.
Kolla förtrycket i kärlet.Det har hänt att dom har för högt tryck från fabrik, upp emot 1 bar.Så kolla "vilotrycket" ska vara runt ca 0.5 bar vid trycklöst system.
Jepp, men det får bli till våren, har inte schemalagt några servicefönster för värmesystemet under vinterhalvåret.....