Hej!

Funderar på att göra ett entrétak till ytterdörren och har hittat en skiss jag tänkte använda mig av.
Men är lite osäker på längden på konsolerna som ska fästas i väggen och hur långt utsticket ska vara, någon som har någon idé här?

• Skiss av entrétak med träkonsoler, glas, silikon och skruvdetaljer; diskussion om rätt längd och utstick för montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Du har ju måtten på konsolen och kan mäta den på bilden (om du skriver ut den) och sen jämföra med längden på de olika bitarna.
Hela taket bör ju gå ut längre eller iaf lika långt som dörren är bred så den kommer under tak när du önnar dörren.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Du har ju måtten på konsolen och kan mäta den på bilden (om du skriver ut den) och sen jämföra med längden på de olika bitarna.
Hela taket bör ju gå ut längre eller iaf lika långt som dörren är bred så den kommer under tak när du önnar dörren.
Problemet är väl att bilden inte behöver vara skalenlig men kan kolla upp det 👍🏻

T
Jag skulle tro att förhållandet mellan bredd och längd är korrekta så om 70 mm i verkligheten är ett visst mått på bilden så kan du använda det för att räkna ut längden på pinnarna och hur långt från änden på takfallet som stöttan möter osv.

Den typen av illustrationer är ofta välgjorda och om de "fuskat" med någon längd så visar de det eller skriver ut det.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.