3 341 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Dimension på luftningsrör
Jag har en mindre sommarstuga med 3 nyinstallerade anslutningar till avloppet, dusch, handfat och diskbänk. Ingen VC.
Vid installationen uppstod en tankevurpa så nu saknas avluftning. Kan dock koppla på det under huset och leda det till en yttervägg ca 5 meter bort och upp en bit utanpå väggen.
Två frågor. Vilken är den minsta dimensionen jag kan använda till luftningen? Bör jag isolera luftningsröret eller räcker det med att isolera en bit bara ut från huvudstammen?
Vid installationen uppstod en tankevurpa så nu saknas avluftning. Kan dock koppla på det under huset och leda det till en yttervägg ca 5 meter bort och upp en bit utanpå väggen.
Två frågor. Vilken är den minsta dimensionen jag kan använda till luftningen? Bör jag isolera luftningsröret eller räcker det med att isolera en bit bara ut från huvudstammen?
Sätt automatluftare på tvättställsavloppet tex rsk 313 11 38 http://www.jafovvs.se/ produkter- vakuumventiler. Det räcker förmodligen, annars kan du sätta en till under diskbänken.
rogge
rogge
Klicka här för att svara