Jag har en mindre sommarstuga med 3 nyinstallerade anslutningar till avloppet, dusch, handfat och diskbänk. Ingen VC.
Vid installationen uppstod en tankevurpa så nu saknas avluftning. Kan dock koppla på det under huset och leda det till en yttervägg ca 5 meter bort och upp en bit utanpå väggen.
Två frågor. Vilken är den minsta dimensionen jag kan använda till luftningen? Bör jag isolera luftningsröret eller räcker det med att isolera en bit bara ut från huvudstammen?
 
Sätt automatluftare på tvättställsavloppet tex rsk 313 11 38 http://www.jafovvs.se/ produkter- vakuumventiler. Det räcker förmodligen, annars kan du sätta en till under diskbänken.
rogge
 
Tack för tipset, det underlättar ju betydligt jämfört med att dra nya rör under huset.

En fråga bara, är det garanterat luktfritt från vakuumventilen?
 
Bluesbrother skrev:
Tack för tipset, det underlättar ju betydligt jämfört med att dra nya rör under huset.

En fråga bara, är det garanterat luktfritt från vakuumventilen?
Vi har två sådana i huset och det luktar ingenting om dom!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.