Ska montera 350mA spottar i fönstersmygen i ett par fönster. Det hade varit trevligt att kunna dimma dem på primärsidan för då kan jag stryra dem med några fibaro dimmer som jag har fått över. Problemet är att jag hittar inga drivdon som klara så pass låga laster som 1.2w och är dimmbara på primärsidan. Det jag hittar är drivdon som kan styras med 1-10v signal, men då måste jag köpa en annan z-wave puck och det är jag mindre sugen på.

Myrstacken
Köp pled leddriver så får du allt i ett...

Myrstacken Myrstacken skrev:
Plejd är bra men funkar inte ihop med Fibarodimmer.

Myrstacken Myrstacken skrev:
Plejd är bra för dem som ska styra några lampor här och där och kunna dimmra dem. Vill man kunna göra mer än så får man titta åt ett annat håll. Tyvärr går de inte att integrera i Fibaro home center.

Müssli Müssli skrev:
[länk]
Jag har liknande puckar liggandes, tyvärr så sker inställningen av dimmringen i drivdonet, så jag kan inte nyttja fibaropucken för att ändra inställningarna.

Alternativet är att köra dem utan dimmer och endast som en icke dimbar.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jag har liknande puckar liggandes, tyvärr så sker inställningen av dimmringen i drivdonet, så jag kan inte nyttja fibaropucken för att ändra inställningarna.

Alternativet är att köra dem utan dimmer och endast som en icke dimbar.
Fel av mig, jag läste slarvigt. Den pucken har ju inbyggd dimmer... Sorry.

Testa utan dimmer om du inte gjort det. 1,3W är inte mycket, det kanske blir bra utan dimmer.

Müssli Müssli skrev:
Fel av mig, jag läste slarvigt. Den pucken har ju inbyggd dimmer... Sorry.

Testa utan dimmer om du inte gjort det. 1,3W är inte mycket, det kanske blir bra utan dimmer.
Det har jag gjort och visst det fungerar, men det blir förvånansvärt mycket lyse på bara 1.2w :)

Det är som sagt inte hela världen, men ibland blir man blind när man letar ;)

N NoOne2k skrev:
Det har jag gjort och visst det fungerar, men det blir förvånansvärt mycket lyse på bara 1.2w :)

Det är som sagt inte hela världen, men ibland blir man blind när man letar ;)
Koppla in en resistor i serie med leden. Finns "speciella" motstånd för just den problematiken

K kanonkula skrev:
Koppla in en resistor i serie med leden. Finns "speciella" motstånd för just den problematiken
Jag känner mig gnällig men vill fortfarande ha möjlighet att kunna tända den fullt så att jag slipper tända taklampan ;) ilandsproblem? Ja verkligen ;)

Malmbergs Har sånna drivdon men du lär behöva en bypass för de lär flimra på grund av den låga lasten

K Knight skrev:
Malmbergs Har sånna drivdon men du lär behöva en bypass för de lär flimra på grund av den låga lasten
Det är ju ett alternativ, större drivdon och bottenlast :)

N NoOne2k skrev:
Jag känner mig gnällig men vill fortfarande ha möjlighet att kunna tända den fullt så att jag slipper tända taklampan ;) ilandsproblem? Ja verkligen ;)
Du kan ju fortfarande dimma det fullt.
När du har konstantström är det spänningen som varierar och lägger du in ett lämpligt motstånd i serie blir det som du har fler lampor på slingan bara.

Hur gick det? Hittade du något drivdon på 350 mA som klarade så låg last som 1w, och var dimbart?

J Jsson83 skrev:
Hur gick det? Hittade du något drivdon på 350 mA som klarade så låg last som 1w, och var dimbart?
Nej jag gjorde tyvärr inte det :(

N NoOne2k skrev:
Nej jag gjorde tyvärr inte det :(
Okej, synd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.