3 321 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Dimbart drivdon 350mA 1w
Sida 1 av 2
Ska montera 350mA spottar i fönstersmygen i ett par fönster. Det hade varit trevligt att kunna dimma dem på primärsidan för då kan jag stryra dem med några fibaro dimmer som jag har fått över. Problemet är att jag hittar inga drivdon som klara så pass låga laster som 1.2w och är dimmbara på primärsidan. Det jag hittar är drivdon som kan styras med 1-10v signal, men då måste jag köpa en annan z-wave puck och det är jag mindre sugen på.
Plejd är bra för dem som ska styra några lampor här och där och kunna dimmra dem. Vill man kunna göra mer än så får man titta åt ett annat håll. Tyvärr går de inte att integrera i Fibaro home center.Myrstacken skrev:
Jag har liknande puckar liggandes, tyvärr så sker inställningen av dimmringen i drivdonet, så jag kan inte nyttja fibaropucken för att ändra inställningarna.Müssli skrev:
Alternativet är att köra dem utan dimmer och endast som en icke dimbar.
Fel av mig, jag läste slarvigt. Den pucken har ju inbyggd dimmer... Sorry.N NoOne2k skrev:
Testa utan dimmer om du inte gjort det. 1,3W är inte mycket, det kanske blir bra utan dimmer.
Det har jag gjort och visst det fungerar, men det blir förvånansvärt mycket lyse på bara 1.2wMüssli skrev:
Det är som sagt inte hela världen, men ibland blir man blind när man letar
Du kan ju fortfarande dimma det fullt.N NoOne2k skrev:
När du har konstantström är det spänningen som varierar och lägger du in ett lämpligt motstånd i serie blir det som du har fler lampor på slingan bara.