Hej.
Bygger garage. Modellen är ett klassiskt dubbelgarage med carport. Det som skiller lite är att jag byggt med limträbalkar så jag har öppet ända upp till nock osså har jag ett isolerat loft ovanför carport. Loftet är i anslutning till garaget o kommer inte värmas annat än utav garagevärmen. Ingen vägg som skiller loft fr garage.
Nu till min funderation. Jag har ju isolerat golvet i loftet,dvs taket till carporten. Har jag förstått det rätt att diffutionsspärren ska ligga uppe på loftet ovan isolering under golv? Limmar man ändå golvspån mot diffu.plasten eller skruvar man "bara"?
(Är det fel forum så flytta gärna tråden)