2 362 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Dieselvärmare i bil
Två av de dieselbilar jag har haft har varit utrustade med dieseldriven kupévärmare från fabrik. Dock bara för att ge värme när bilen är igång eftersom dieselmotorn ger för lite spillvärme. För att kunna använda den som parkeringsvärmare var man bara tvungen att köpa till en styrenhet med timer.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Du får självklart betala för att få det uppdaterat. På en av de bilar vi beställde kostade tillägget då 4000 kr att få programvaran på en ny bil för parkeringsvärmare, på den senaste var det standard.G OMathson skrev:
Men med fjärrstart från app kan det krävas hårdvara.
Om du köper begagnat så se till att bilen redan är utrustad med detta.
Om du köper nytt beställer du det med bilen och inte som eftermontering.
Att inte kunna styra med app är väldigt begränsande. Min bil blir varm väldigt snabbt så jag kan i princip sätta på värmaren via app när jag kommer på att jag ska åka. Har man väldigt regelbundna tider kan man naturligtvis förprogrammera detta.
Om du köper nytt beställer du det med bilen och inte som eftermontering.
Att inte kunna styra med app är väldigt begränsande. Min bil blir varm väldigt snabbt så jag kan i princip sätta på värmaren via app när jag kommer på att jag ska åka. Har man väldigt regelbundna tider kan man naturligtvis förprogrammera detta.
servead min för 1år sedan när byte koppling i bilen... kan säga att tiden är dybar inget som går på 3h en onsdaskväll.. och sen tiden för att köpa rätt delar om inte finns färdiga kit till märke/model... sen borra hål i chassit för att monter efter funnit rätt plats och slagen till bränsletanken och pumen allt inom begränsade meter dom skall vara ifrån varandra för effekt.. sen vattenslagen etc och sen kabeldragning till klockan och inkoppling inne i bilen
har du tillgång till billyft&verktyg.. visst terapiarbete en helg.. =)
har du tillgång till billyft&verktyg.. visst terapiarbete en helg.. =)
Är ju samma jobb oavsett vilket bränsle den går på.A Achren57 skrev:
Så nej, det är lika jobbigt om det är lika bil och värmare.
Tittade lite på det där för en a6 allroad för några år sedan. Det var så dyrt att komplettera med i efterhand att enda alternativet var att hitta en bil som hade rätt utrustning från början. Många tiotusentals kronor.
Alternativet att köpa beggad värmare och knåpa ihop ett kit själv tittade jag inte på, det går förstås och är billigare. Ju nyare bil desto krångligare, antagligen.
Alternativet att köpa beggad värmare och knåpa ihop ett kit själv tittade jag inte på, det går förstås och är billigare. Ju nyare bil desto krångligare, antagligen.
Klicka här för att svara