17 491 läst ·
81 svar
17k läst
81 svar
dieselluftvärmare får 1l diesel till 25kW
Har beställt en som inte hunnit komma än och min tanke är som nödvärme vid längre strömavbrott och snabb värma upp garaget då vi inte har full värme där. Just att det går att köra runt luften och luften som kommer ut faktiskt är varm är guld värt. El fläkt blåser kallt även om man har stora aggregat tycker jag. Har jobbat med liknande aggregat på Televerket och håller denna maskin 50% av den funktionen är jag nöjd då man utan problem kunde sitta i -20 med denna brummande blåsande mot sig utan att frysa fingarna av sig bara man fick vindskydd.
Vill du att det ska börja brinna så kör du på den.Bjor skrev:
Annars kan du vänta på forskarnas nya uppfinning där man får ut mer energi än man pyttsar in.
Förhoppningsvis så fort man startar den.
Googlade mycket innan jag köpte min, inte läst om någon som det hänt för. Däremot hade väll någon fått lurig förbränning med rökutveckling som följd, men överlag var många nöjda. Är väll ändå värt att ha den utomhus, helst lite inkapslad ifall den skulle brinna. Samt brandvarnare och helst gaslarm.
Köpte min på Amazon, kostade 1700 inkl frakt. 8kw med ett utblås.
Dumt nog har jag kört helt soppatorrt två gånger och sedan fyllt på. Nu larmar den E04 vilket är fel med soppapumpen, förmodligen luftficka. Lite självförvållat men 
Någon som har testat att köra med spillolja då? Den ska ju tydligen svälja det mesta givet att det är filtrerat från gegg som kan täppa till munstycket. Fick förövrigt hem min förra veckan men ska byta ut den lite för enkla bränsleslangen innan första test utförs.
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08NJ8W6Y8?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_titleG Greger_08 skrev:
Står dock att den inte är tillgänglig längre, eller kanske slut på lager!