Byggahus.se

Diamantklinga på cirkelsåg.

1. A
    Medlem · Nivå 19
    Jag vill kapa en granitskiva och tänkte att en diamantskiva på cirkelsågen skulle vara en metod. De klingor jag hittar är gjorda för vinkelslip och har centrumhål 22,2 mm. Min cirkelsåg vill ha 20 mm centrumhål. Finns det skivor som passar, eller blir det att svarva egna passdelar? Eller finns det ett bra skäl varför man inte hittar passande skivor?

2. M
    Anonym
  3. A
    Medlem · Nivå 19
    Tack. Det verkar vara en gångbar metod alltså. Jag har köpt en skiva och skall försöka svarva till en ring. Men den blir tunn.

4. Buuzzz
    Medlem Nivå 7
    Det finns garanterat klingor som passar annars finns det ringar att köpa också.
    http://www.kapab.se/ har bra klingor, jag kan kolla var jag köpte min distans.

5. palbin
    Medlem Nivå 10
    Redigerat 7 mar 2015 23:59
  6. kulle
    Medlem · Nivå 10
    Tillhör dom din ordinarie köksutrustning ? :p

• Laddar…
  7. M
    Medlem · Nivå 10
    Steker du fläsket lite mindre hårt kanske du kan nöja dig med bågfil

• Laddar…
  8. H
    Medlem · Nivå 19
    Man vill ju ha en snygg bakgrund när man tar bilder på sina fina verktyg fattar ni väl.

9. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Matvaror som kräver vinkelslip eller motorkap för att sammarbeta är jag tveksam till att äta.

10. M
    Medlem · Nivå 10
    Tror vi vill ha en förklaring till den där silvertejpen med eller tar vi det i elforumet/vvs? :D

11. A
    Medlem · Nivå 19
    För den som undrar så är skivan kapad nu. Det gick bättre när man inte tog hela djupet på en gång, och det gick ännu bättre när man sprayade vatten på skivan. Jag vill inte sträcka mig till att det var en bra metod, men det var billiga verktyg. Jag är inte säker på om den största bristen var diamantskivan från Jula, cirkelsågen från Biltema eller min kompetens, men för kanter som inte skall synas är det en framkomlig väg.

12. T
    Allvetare · Nivå 14
    Ja, jag vill också ha svar på vad som döljs bakom silvertejpen, förmodar att Arga Snickaren hade blivit galen:p

• Laddar…