Hvordan er Dewalt`s XRP serie? Jeg har prøvet sticksågen (DC330) og cirkelsågen (DC390), og kvaliteten virker jo overbevisende. Men hvordan er det med holdbarheden? Det er jo smart med batteri, men hvor længe kan den køre på en opladning?
Jeg mangler primært en cirkelsåg, men der er jo penge at "spare" ved at købe et helt set, og man kan jo aldrig få for meget værktøj :D

Jag har en cirkelsåg som jag "fick på köpet" när jag köpte en 925-skruvdragare i staterna (cirkelsåg+dragare + 2batterier för ca 2000 kr...) Jag använder sågen rätt mycket då jag upplever den som väldigt smidig att jobba med (min vanliga cirkelsåg har 190 mm klinga- så den blir lite klumpig). Jag kollade i somras då jag klöv 21mm virke. 1 laddning klarade ca 14-15 löpmeter, så den suger ganska mycket batteri.

Framförallt skall man se till att köpa XRP batterier, dom är betydligt bättre än standardbatterierna.

DeWalt är bra på sågar, jag har haft min cirkelsåg i 5 år utan problem. Batteritiden beror naturligtvis på vad man sågar i, men köp minst ett extra batteri.

Hur vet man om man har fått xrp batterier?
Jag antar (hoppas) att man får det med när man köper en xrp dragare i sverige?
Men det står ju inget på batterierna så hur vet man?

Xrp dragaren är en slitvarg, jag har slängt min i betongen många gånger och det värsta som har hänt har varit att jag har fått byta borr som har gått åt skogen.
Dock så tycker jag den är tung, 2,4 kilo visar hushållsvågen..
Är inte sådär jätteimponerad över batterikapaciteten heller, tycker min metabo håller längre på en laddning, den är dessutom mycket lättare (upplever jag det som) har den tyvärr inte här så jag kan inte väga den, hade varit intressant annars..

Hej ! Jag köpte XRP när den kom,funkar fortfarande.Jag tror maskinerna är fem sex år nu ,inga nya batterier,låter lite om maskinerna , men dom funkar perfekt. Vi har både 12 v o 18 v ,drar 90 mm karmskruv utan förborrning .Maskinerna används dagligen,vet inte när jag använde en maskin med 230.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.