2 038 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Detta får ni inkludera i byggnadskreditivet/lånet
Vi var hos banken idag, och jag belb överraskad! Tvårtemot allt som jag läst här, så får vi låna till allt, "totti". Med detta menar jag ex altan, staket, gräsmatta och buskar, gatsetn och träd, utomhus lampor mm. Jag trodde att detta var kostnader som man inte fick låna till utan måste betala själv och i "Bästa" fall så skulle man vara tvungen att lura banken med falska kvitton, typ, 3 tums spik för en buske. Men så var inte fallet.
Willan...drömmer vidare!
Grattis.
Men det är nog olika från bank till bank, kontor till kontor och olika för olika kunder på samma bankkontor. Man ska inte tro att det är samma regler som gäller överallt.
Sedan beror det ju på övriga omständigheter också. Har man till exempel en stor säkerhet eller om fastigheten kommer att bli värderad högt över produktionskostnaden så tror jag nog det är lättare att låna till rubbet.
Men det är nog olika från bank till bank, kontor till kontor och olika för olika kunder på samma bankkontor. Man ska inte tro att det är samma regler som gäller överallt.
Sedan beror det ju på övriga omständigheter också. Har man till exempel en stor säkerhet eller om fastigheten kommer att bli värderad högt över produktionskostnaden så tror jag nog det är lättare att låna till rubbet.
Klicka här för att svara