Det värsta jag vet är är när totala främlingar ska försöka mästra mig. Berätta för mig hur saker och ting ska göras, att jag ska aldrig ha två projekt igång samtidigt eller att jag borde "ta det lugnt". Jag vet själv var gränserna går och behöver inte en barnvakt.

Annars? Rolla tak, alla gånger. Fyfan vilket grisjobb. Det, och att sätta väv. Allt med mönsterpassning och klister går fetbort :)

AAaaahhhhhh!

Jag såg fram mot att få en sovmorgon idag för första gången på flera månader så att man kunde känna sig lite piggare medan man snickrar.

Men nädå.

Klockan 07:20 så vaknar jag av att det knackar på dörren och jag hör en bil på tomgång utanför.
När jag har fått på mig kläderna och är på väg mot dörren så ser jag att någon är inne i mitt förråd och rotar runt!

Jag går dit och får syn på en troligtvis drogpåverkad tjej i 25 års åldern som börjar gapa om att hennes kille är galen och hon måste ha något att slå honom med (bilen åkte precis när jag kom ut men hon var kvar)

Hon har fulla nävarna med verktyg som hon har hittat i förrådet och frågar om hon kan ta dom (!).
NEJ det kan du inte vrålade jag, samtidigt kom bilen tillbaka och hon hoppade glatt in och åkte.

Va F-n!???

Jahapp så nu blev det ingen sovmorgon ändå...... :(

Fyfan vad trött man blir....

Jag tror att bland det värsta är att ha dumma grannar och råd från olika personer som kan leda till urartade bråk grannar emellan.

Det värsta jag vet är att behöva gå till jobbet när jag vill vara hemma o renovera.......

mackeoanna skrev:
Det värsta jag vet är att behöva gå till jobbet när jag vill vara hemma o renovera.......
Sådär kände jag i början av renoveringen också, men nu när jag kommer hem från jobbet så suckar jag och inser att nästa jobb tar vid. :S

ALLT som man annars hade hyrt en målare till att göra.
Vad är tricket, vad ska man köpa för att målaruppgifter ska bli uthärdliga?

pjfj skrev:
En målarfirma! :D

Det värsta och mest irriterande är när man har nästan slutfört ett projekt och det är bara lite småpill kvar... och det har varit så i 6 månader men man kan fan inte få för sig att släpa fram geringsågen för att få till den allra sista djävla liststumpen...

Ursäkta franskan men jag blir så irriterad på mig själv....

Håller med föregående, bara slå i de sista spikarna som bara är halvspikade ifall att, sen latexen, snygga till där hörnen inte år 90 grader. Så lite kvar men nej då påbörja nästa rum som snart är färdiggipsat.

Plus att man jobbar 50-60 timmar i veckan och pengarna räcker aldrig till ändå. :-(

pjfj skrev:
ALLT som man annars hade hyrt en målare till att göra.
Mitt trick är att bli sambo med en tjej vars pappa är pensionerad målarmästare. Sparat många sköna kronor och sluppit dra ett drag med pensel på helrenovering av huset :) Att han hade gamla rabatten kvar på allt som behövdes gjorde ingenting heller. Tråkigaste med detta är att han överlåter slipning till mig vilket jag hatar....

kysan skrev:
Mitt trick är att bli sambo med en tjej vars pappa är pensionerad målarmästare. Sparat många sköna kronor och sluppit dra ett drag med pensel på helrenovering av huset :) Att han hade gamla rabatten kvar på allt som behövdes gjorde ingenting heller. Tråkigaste med detta är att han överlåter slipning till mig vilket jag hatar....
Och din ex pappa var elektriker? :D

Idag tycker ja att tennisarmbåge är värst. Armen bryr sig inte om att det skall spikas :(

hahalj skrev:
Gräva hål i trädgården när det är fullt med sprängsten och lera.
Efter att ha dränerat i heglen ändrar jag mig från målning och säger således +1 på denna! q(;^;)p

Läser att många ogillar att spackla och slipa.
Har gjort det på någon enstaka skiva och förstod inte riktigt hur det kan vara värst...

Håller nu på att färdigställer garaget invändigt (det byggdes -79 och har fortfarande bara gipsskivor som är spikade, ingen målning gjord)
NU FÖRSTÅR JAG :@
Det tar ju aldrig slut! Jag vill ju börja måla (vilket jag inte alls ser fram emot heller...)

Om vi inte skall koppla det till hus så, Anders Behring Breivik.
Hur han skall hanteras kan jag inte nämna här. Man får ju inte uppmana till brott.:rolleyes:
Men nu så är detta ett hus och hem forum.
Det arbetet jag avskyr mest av allt är..... . MÅLA! Fy F*N så tradigt.
Själva spacklingen är inte så farligt. Man slipar ju det mesta med Giraff.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.