Var uppe nu i helgen och flyttade pannor och lagade underlagspapp. Hittade faktiskt trasiga pannor rakt över de (under all mossa) ställen där det droppar in så det kändes skönt iaf. Flyttade runt alla trasiga pannor (18st!!!) och la de i underkant på taket med provisorisk lagning. Gick även lös på luftgenomgångarna med asfaltskitt.

Så nu inväntar jag 3st offertförslag och håller tummarna för att man får hit redigt folk.

är det inte bättre sätta ett element eller två på vinden + luftavfuktare ur energisynpunkt, luftavfuktare vill ju ofta ha en temp över 15 grader och det är ju inte så svårt uppnå i Vänersborg ännu. behöver ni inte gå i bara underkläderna på boplanet...

Har inget att glida omkring i kalsingarna i och för sig! Fick en offert nu. Tycker den är lite väl dyr men taket är ju verkligen risigt också. Vad tycker ni? offert 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
offert 1 spec.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

strök ut namnen då jag läst tidigare att folk är känsliga för sådant. Rubrik 2 är plåtarbetet...
rågsponten är för övrigt bra

Tycker det känns dyrt, gjorde precis ett större takjobb inkl förlängning av takfoten samt takutsprång, tog totalt en arbetsvecka för 2 snickare + mig själv jag ombesörjs då själv med städning och bortforsling av skräpet.

är det utan rot? ser inte det avdraget nånstans? tycker isåfall det ligger i linje med de offerter min vän fick, ca 100-120 efter rot.

Blir 120000kr ungefär efter ROT. Hur stort och komplicerat är taket?

det har varit en läcka väldigt länge som det ser ut som på bild 2 . Det måste besiktningsmannen ha sett .
Sen att avfukta en vind är svårt när det är så mycket luft som paserar där , bättre att ta bort blöt isolering så torkar det nog bra .

Priset är utan rot. Taket är 140kvm och inte alls komplicerat enligt dem (inte stort fall och inga konstigheter). Jag o sambon ska släpa isolering direkt nu när vi får det tätt tänkte vi. Tack för inläggen!

Spontant tycker jag priset är bra. Jag betalade ca 90 för att bygga om ett 100 kvm tak (extra isolering, råspont, papp, plåt).

Jag anlitade en takfirma här i stan (Eskilstuna) förra året som la om mitt tegeltak ny papp,vindskivor, dagvatten system, skorstensbeklädnad ,mm allt som ingår tog ut en hel del offerter o jämförde dom vad som ingick material bortforsling mm den firman jag valde tillslut tog 62500:- för omläggning av mitt 112kvm vanligt sadeltak och tilläga så valde jag ett par dyrare pannor jönåker projektor2 gjort på fyra dagar

Ligger i linje med vad vi kommer att betala för takomläggningan av betongtegeltak där husets yta är 122 m2. Samma takpannor som du.
169000 kr föret rot.
Men ett tips är att kolla garantitid på takpannor och underlagspapp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.