Hej,
Under dagens ösregn så märkte vi att det läcker in vatten från yttertaket till vinden. Läckaget är vid ena hörnet luckan ut på yttertaket. Se bifogad bild.
Vi köpte huset hösten 2016 och enligt uppgift från föregående ägare lades yttertaket om 2013. Varken vår eller säljarens besiktningsman anmärkte på luckan eller taket.
Hur ska vi se till att detta blir åtgärdat på bästa sätt? Anmäla skadan till försäkringsbolag? Kontakta säljaren för att få uppgifter till företaget som lade om taket och försöka åberopa garanti?
Tack på förhand!