ÄNTLIGEN! Ä jag färdig med tapetrivning i mardrömsrummet när det kommer till tapetrivning. Två lager papperstapet på gipsskiva sitter som berget! Speciellt när de ägarna som tapetserade om skulle göra det ordentligt och har målat alla kanter och spacklat alla skarvar mellan tapetvådarna på den gamla tapeten, gör ju inte alls att det sitter ännu mer som berget! Och mina små fingrarna de har minsann bränt sig många gånger på hett spackel (Använt tapetborttagare med ånga) Så nu är det bara spackling, fixa till innerkanterna och tvätta taket kvar i detta rummet innan målnin =)
IMAG1117.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMAG1118.jpg
Skapa konto

katten12 skrev:
Ja nu när garderoberna i sovrummet är nedlyfta från sina socklar för att komma åt bakom dem och inte "fuskmåla" runt dem så hittade jag lite orginaltapet från när huset byggdes 1990. Rosa var tydligen poppis då hela husets orginaltapeter går i någon rosa nyans. Någon som får nostalgivibbar av 90 talets inredningsmode?
Nej inga vibbar, men jag skulle nog hellre välja de rosa linjerna än de blåa blomrankorna.

katten12 skrev:
[bild]
Vad ska du ha lösskägget till?!

Om du menar min lilla iller så är den där föratt försvåra saker som alltid de håller i oredan i renoveringen ;)

Heter den Göran? Har hört om honom och han verkade inte vara att lita på.

mexitegel skrev:
Heter den Göran? Har hört om honom och han verkade inte vara att lita på.
Haha nej mina illrar heter Fossa, Fridolf och Dande

Jag bodde en gång i en liten by.
I en familj hade de illrar.
Illrarna smet regelbundet iväg och bet ihjäl alla grannbarnens små dvärgkaniner.

Frun i familjen blev inte populär. Hon kallades "Fru ILLER".

Se upp så dina små lösskägg inte smiter ut,Katten!
Då blir du nog inte så populär.

KnockOnWood skrev:
Jag bodde en gång i en liten by.
I en familj hade de illrar.
Illrarna smet regelbundet iväg och bet ihjäl alla grannbarnens små dvärgkaniner.

Frun i familjen blev inte populär. Hon kallades "Fru ILLER".

Se upp så dina små lösskägg inte smiter ut,Katten!
Då blir du nog inte så populär.
Haha mina små pälsar är så inavlade så att jaga vad är det iaf när dte kommer till sötrre djur. Fåglar och möss är roliga däremot^^
Grannarna är redan besvikna de hade hoppats på värsta mördar illrarna som skulle bita ihjäl alla katter som skiter på allas gräsmattor och smiter in och pinkar i sängar och soffor :P

Dessa mysigt gula nikotin droppar droppar en rakt i huvudet när man river tapet myspys!

IMAG1123.jpg
Skapa konto

Tittar man riiiiktigt noga ungefär i randen där pilen pekar så ser man faktiskt en nikotin gulnad där möblerna inte täckt tapeten..

IMAG1121.jpg
Skapa konto

Jag misstänker att du inte är rökare själv :D

KnockOnWood skrev:
Jag misstänker att du inte är rökare själv :D
Nope men har varit ;) och mina föräldrar är
Dock skulle det aldrig falla mig in att röka inne det förstör så mycket och det är ett sådant hästjobb att sanera. (mina föräldrar röker inte heller inne) Denna rökare har även brar bott här ett år..Det som också är synd att inga tapeter i huset är superfula man hade kunnat leva med allt och bara flyttat in om det inte varit rökskadat.

Renoveringen har stått lite stilla nu i ca 1 vecka. Har dels behövt plugga lite men även fått svårt att få det gjort. Har ju min diagnos så ibland dippar jag väldigt mycket, vilket jag gjort. Haft en del motgångar bla min hyresvärd till hyreslägenheten som börjat komma med en del skit, och i kombination med att jag känt mig väldigt ensam så har det inte blivit mycket gjort.
Dock så kom min sambo nu när jag fyllde 25, jag vann de jätte fina grytorna i förra veckans tävling och jag fick tillbaka pengar på en försäkring som jag typ "krigat" om sen i somras. Min sambo hjälpte till en hel del i vardagsrummet när han var här så nu är halva vardagsrummet färdigt, så nu har jag fått upp gnistan lite igen och ska sätta igång med mina kära tapeter igen.

Ett tips då det ser ut som du har samma bygglampa som jag en med vanligt lysrör och ej led lampor. Ställ inte något framför då den blir väldigt varm speciellt om du har 500 wattaren. Tänkte på bilden där det står en pall framför. Man vet aldrig, "better to be safe then sorry"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.