De är ju ingen tank det är ju en U-Båt 8-)

Men det räcker nog att elda upp tanken 1-2ggr per vinter ;D

Den "lilla" tanken rymmer ca 10500 kWh så om tanken inte skulle ha några förluster så skulle du ladda den på ca 26 dygn..
Den stora rymmer 21000 kWh så det tar väl ca 52 dygn att ladda om de inte fanns några förluster... ;D

Så om ni eldar i skift hela sommarn så klarar ni er resten av året.. ;D ;D ;D

Kanske en sån här panna vore lämplig ;)http://www.bygglant.se/webit/bilddb/objektvisa.asp?idnr=XM46GGDEH8uKYpx7L3o8pr3VAromLGh[jo4YSPhfgo6tNsomOBZXgGCE[LgO

De va en sådan ute på blocket i höstas på 150 kW med askskopa till baklastare för 130000:- men de va iof hela pannhuset med acktank o allt..

Kanske en sådan fet tank utrustad med solslingor? På sommaren värmer man upp tankarna rejält, räcker sedan hela vintern! DET om något ger väl en låg uppvärmningskostnad!;D ;) ::)

Hur får man bygglov för den? :-?

Eld skrev:
Hur får man bygglov för den? :-?
Man får gräva ner den i hemlighet på natten. :D

icon_idea.gif Köp en tank, transportera den till ett pappersbruk (eller kärnkraftverk) som släpper ut stora mängder varmt spillvatten, pumpa upp vattnet i tanken, transportera hem och anslut elementen  :)

;D ;D ;D

Den "lilla" tanken rymmer ca 10500 kWh så om tanken inte skulle ha några förluster så skulle du ladda den på ca 26 dygn..
Den stora rymmer 21000 kWh så det tar väl ca 52 dygn att ladda om de inte fanns några förluster...
Kanon - tack, jag tror jag ska bjuda på den stora tanken! Å nej, Immobil och 2an, det duger ju gott med kökspannan. Lite mycket sågande med 28 cm bitar men vilken kropp jag kommer att få.

Å andra sidan - den där gårdspannan imponerade. Elda hel rundbal...  8-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.