Hej!

Vi köpte ett 1,5 plan hus med källare byggd 1965 och värmesystemet är vattenburen med olja. Vi har renoverat huset och flyttat in. Det knäpper i element/rör väldigt mycket särskild i andravåningen. Gamla ägaren säger att det har varit tyst innan. Det är mycket besvärligt under nätterna. Tacksam ta emot all hjälp och råd.


/Cyrus :-[
 
Vilka "knäppa" element.... ;D

Ursäkta men kände för att skoja lite en dag som denna.

Vi har samma "problem" i bland. Det är dessvärre naturligt i gamla hus. Se till att ha rätt tryck på systemet så minskar du effekten och håll inte på och fibbla med värmen i huset.....ställ in t ex 20 grader och låt så vara. Det är de stora värmeskillnaderna som orsakar knäpperiet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.