E Emanuel01 skrev:
"Gnistfri slägga i icke-magnetisk koppar-beryliumlegering. Med ett specialutformat hammarhuvud utan vassa kanter för att undvika gnistor"
9 kg koppar är inte gratis...
 
  • Gilla
EvertL och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
9 kg koppar är inte gratis...
Just att de går ut med att den är gnistfri kan ju stå dem dyrt!
 
useless useless skrev:
Nästan 2 000 spänn för en plåtbit på ett snöre...

[länk]
Sånna där kanske man skulle börja göra av utjänta hårdmetallsskär 😱 finns det e marknad så PMa hahaha 😅
 
klosp11 klosp11 skrev:
[länk]

För en slägga 😆
23 000kr för att få äran att hamra med det hälsosamma ämnet Berylium som riskeras hamna i luftvägarna eller på huden vid användning 😎 som hittat
 
nikasp
E Emanuel01 skrev:
[länk]
Kunde ha köpt 2 sådana och få massa extra grejer till nästan halva priset :/
Jo, försöker tänka att man ska gynna lokalt men ibland är det lite bistert. Amazon hade levererat 10 för 100 spänn (nackdel att man inte kan köpa lösvikt).
 
Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..

Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?

Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
 
  • Bild på termogivare för förbränningstoalett, visad med vit kabel och metallprobe. Produktbeskrivning och pris syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
EvertL och 5 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Jo, försöker tänka att man ska gynna lokalt men ibland är det lite bistert. Amazon hade levererat 10 för 100 spänn (nackdel att man inte kan köpa lösvikt).
Förstår hur du tänker och det är ju bra tänkt men ibland går det till överdrift. Köpte några vatten kopplingar på lokal vvs firma men jag fick dyrare pris än på Ahlsells listpris.
 
R RobertForsström skrev:
Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..

Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?

Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
Ta ett kort m mobilen så behöver man inte ’komma ihåg’
 
  • Gilla
RobertForsström
  • Laddar…
Min fru har roligt åt när jag lämnade in pergolataket på tvätt och impregnering i våras… 4000:- för 3x4m. Pergolan gick att köpa ny för 2990:- inklusive nytt tak.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Incinerator och 15 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Min fru har roligt åt när jag lämnade in pergolataket på tvätt och impregnering i våras… 4000:- för 3x4m. Pergolan gick att köpa ny för 2990:- inklusive nytt tak.
Låter rimligt ! Vet hon va ett nytt kostar ??
 
useless useless skrev:
9 kg koppar är inte gratis...
En knapp tusenlapp sisådär.
 
nikasp
E Emanuel01 skrev:
Förstår hur du tänker och det är ju bra tänkt men ibland går det till överdrift. Köpte några vatten kopplingar på lokal vvs firma men jag fick dyrare pris än på Ahlsells listpris.
Går det ens!? 😀
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Förstår hur du tänker och det är ju bra tänkt men ibland går det till överdrift. Köpte några vatten kopplingar på lokal vvs firma men jag fick dyrare pris än på Ahlsells listpris.
Jag behövde några dm avloppsrör, 110 mm med muff, och tänkte att den lokala VVS-firman säkert har några skrotbitar de vill bli av med så jag slipper köra 2,5 mil enkel resa till Byggmax. Mycket riktigt hade dom en bit med muff på ca 1 meter som jag fick köpa. Nån vecka senare fick jag en faktura på drygt 300 spänn i brevlådan. Det var dyrare än Ahlsells listpris, men de kanske körde med Dahls prislista...
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
swagmeikster21 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
useless useless skrev:
Jag behövde några dm avloppsrör, 110 mm med muff, och tänkte att den lokala VVS-firman säkert har några skrotbitar de vill bli av med så jag slipper köra 2,5 mil enkel resa till Byggmax. Mycket riktigt hade dom en bit med muff på ca 1 meter som jag fick köpa. Nån vecka senare fick jag en faktura på drygt 300 spänn i brevlådan. Det var dyrare än Ahlsells listpris, men de kanske körde med Dahls prislista...
Kanon!
 
  • Gilla
VolvoBro
  • Laddar…
Jag körde sönder backspegeln på bilen. En ny gick på 300:-. Åkte ändå förbi lokala skroten för att kolla om de hade någon inne som jag kunde skruva loss för en hundring till fikakassan. Det hade de, men de skulle ha 600:- för en rätt skabbig backspegel med lätt lavpåväxt.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
em72 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.