58 383 läst ·
148 svar
58k läst
148 svar
Det här var lite oväntat dyrt 🤑
Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..
Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?
Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?
Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
Förstår hur du tänker och det är ju bra tänkt men ibland går det till överdrift. Köpte några vatten kopplingar på lokal vvs firma men jag fick dyrare pris än på Ahlsells listpris.nikasp skrev:
Ta ett kort m mobilen så behöver man inte ’komma ihåg’R RobertForsström skrev:Alla som har förbränningstoa vet överpriser men brist på leverantörs-alternativ..
Fast priset (extremt högt överpris) går till Sinderallls "tempgivare" toan funkar inte utan, men 1500 för en liten kabel?
Beställde en likadan på amazon för 39 kr.. har funkat hela sommaren. Visst man fick skarva kablarna och komma ihåg vilken som ska till vilken. Men poängen att den fungerar exakt lika bra!
Jag behövde några dm avloppsrör, 110 mm med muff, och tänkte att den lokala VVS-firman säkert har några skrotbitar de vill bli av med så jag slipper köra 2,5 mil enkel resa till Byggmax. Mycket riktigt hade dom en bit med muff på ca 1 meter som jag fick köpa. Nån vecka senare fick jag en faktura på drygt 300 spänn i brevlådan. Det var dyrare än Ahlsells listpris, men de kanske körde med Dahls prislista...E Emanuel01 skrev:
Kanon!useless skrev:
Jag behövde några dm avloppsrör, 110 mm med muff, och tänkte att den lokala VVS-firman säkert har några skrotbitar de vill bli av med så jag slipper köra 2,5 mil enkel resa till Byggmax. Mycket riktigt hade dom en bit med muff på ca 1 meter som jag fick köpa. Nån vecka senare fick jag en faktura på drygt 300 spänn i brevlådan. Det var dyrare än Ahlsells listpris, men de kanske körde med Dahls prislista...
Jag körde sönder backspegeln på bilen. En ny gick på 300:-. Åkte ändå förbi lokala skroten för att kolla om de hade någon inne som jag kunde skruva loss för en hundring till fikakassan. Det hade de, men de skulle ha 600:- för en rätt skabbig backspegel med lätt lavpåväxt.
